Pages

söndag 30 april 2006

Oro.

Det är konstigt att man först kan må hur bra som helst, för att timmar senare känna oro i kroppen. Så är det nu. Känns jobbigt att vara Anna för tillfället.

Vi är i Kvicksund fortfarande, och jag har en bättre valborg än förra året. För precis ett år sedan åkte jag in på akuten och ett dygn senare var jag av med blindtarmen. Det gjorde jätteont och jag hade dessutom rå-ångest inför vissa val jag hade framför mig. Kände mig pressad och stressad, och valde beslut som skulle få konsekvenser. Jobbiga konsekvenser.

Idag lever jag ett bra liv. Jag har en kille som jag vet älskar mig. Nu känner jag mig uppskattad och beundrad, och känslan av att känna mig älskad utan villkor är fantastisk. Han visar, och berättar, varje dag hur mycket han bryr sig om mig. Jag vet att man inte ska jämföra, men jag kan inte låta bli. Robin ger mig samma känsla som Lasse, men dubbelt så bra. De är av samma skrot och korn, med en bra kvinnosyn. Aldrig att Robin skulle få mig att känna mig nedvärderad eller nedtryckt. Det finns inte en tanke på att jag skulle få för mig att Robin hellre vill vara med någon annan, för han visar väldigt tydligt hur mycket jag betyder för honom. Det är inte bara "me, me, me" utan mer "hur är det med dig?" och "hur känner du?"
Skillnaden mellan L och Robin är att Robin inte är rädd för tanken att bilda familj och gifta sig. Datumet är ju redan satt. :]
Jag ser äntligen en ljus framtid.. :D
Gäller bara att jag muntrar upp mig nu. Fast nu börjar jag nog må lite bättre. Lotta har tagit fram osten. Yäy!

mh.

Inga kommentarer: