Pages

onsdag 17 maj 2006

Min söta pappa.

Först och främst: jag sitter i skolan, och jag har jätteproblem med den förbannade jävla macen (as usual!). Jag får inte in inställningarna som jag vill, så storleken och teckensnitt är antagligen annorlunda än mina andra inlägg. Detta fixas när jag kommer hem!

Min pappa är världens gulligaste. Jag läste i hans blogg, och tårarna höll på att strömma igenom. Jag har väldigt lätt för att börja gråta.. :(
Detta skrev han i alla fall:

Idag läste jag en dikt som min "svärson" Robin hade skrivit till min dotter Anna. Jag blev djupt berörd för den var så vacker och uppmuntrande. Att se och uppleva hur två unga människor har funnit varandra är en fin syn och upplevelse. Jag är glad åt detta och varje beslut de tar, vad det än är, så kommer jag att stå bakom dem och stödja dem. De har varit ledsna en tid men jag vet ju från mitt eget liv att "efter regn kommer sol". Man behöver inte glömma det som var men man går vidare i livet och så finner man att ljuset kommer åter in i ens tillvaro. Man kan åter skratta och känna det som kallas för lycka.

Jag har världens bästa pappa! Är så stolt över dig. :)

Idag har det inte varit min dag. Sovit som en kratta (vilket innebär 2 timmars effektiv sömn), vaknade knappt när klockan ringde, och sedan skyndade vi oss iväg. Robin skjutsar mig till centralen och där träffar jag Camilla. Hade solbrillorna på, och precis när vi rullar ut från Eskilstuna kommer jag på det - glasögonen ligger kvar i bilen! Jag satt halva dagen i skolan utan glasögon, vilket resulterade i en jävla huvudvärk. Jag ska till optikern nästa vecka och funderar starkt på att börja med linser. De linser jag testat förr har förstört mina ögon, men nu har det kommit ut nya på marknaden för oss med brytningsfel så jag ska nog ge det ett försök!

Idag har jag och Linnea fadder-möte. Vi har skrivit lite, men det gick inte så jättebra sist vi träffades för att skriva det. Då hade vi inte setts på några veckor och givetvis pratade vi om allt utom det vi skulle göra. :P

Over and out för nu.
mh.

1 kommentar:

ilyrm sa...

Jag gillar också din Pappa! :D