Pages

söndag 14 maj 2006

Sjukhusbesök.

I morgon kl 10:45 ska jag till sjukhuset. Börjar bli nervös och mår faktiskt illa. Jag hatar att gå på gynundersökning, men nu är det ett nödvändigt ont och efteråt kommer jag nog känna mig betydligt lättare.
Jag har inte varit på undersökning sedan i höstas, och jag brukar testa mig efter att ett förhållande tagit slut. Men eftersom jag inte gjorde det efter T, så ska jag ändå passa på att be om prov när de ändå ska hålla på att slita tag i mitt inre. Inte för att jag tror att jag har något. Risken är väldigt liten. Jag tror inte att T har smittat mig med något, och Robin har redan varit och testats.

Blödningen har slutat nästan helt. Det har varit riktigt psykiskt påfrestande att behöva se resterna efter ett foster i sina trosor varje gång jag gått på toaletten.
För att nästan ge ett gensvar på idioten som skrev Karma-kommentaren i Robins blogg (jag kan ju bara gissa vem du är, din jävla fegis): tror du inte att jag redan gått igenom huruvida det var mitt fel att jag fick missfall? att allt dåligt jag gjort i mitt liv kommit för att bita mig i röven?
Svaret är dock nej. Jag gjorde allt jag kunde för att behålla barnet. Jag slutade röka för 7 månader sedan (fy fan vad stolt jag är över mig själv), och har inte druckit en droppe alkohol på över en månad. Människor kan komma med sina plattityder, men det hjälper tyvärr inte. Jag lider, Robin lider, och det enda som hjälper just nu är att vi stöttar varandra och inte ger upp hoppet.

Den människa som medvetet sårar mig genom att komma med elaka kommentarer om detta ämne är sjuk i huvudet. Jag tycker synd om dig. Riktigt jävla synd, för du kan inte må bra någonstans. Jag trodde att jag
kunde bli bitter, men du är värre. En dag hoppas jag att du inser vad en sådan kommentar som du lämnade betyder. Det handlade inte om mig, inte om Robin, inte om vårt förhållande. Det handlade om ett oskyldigt barn.
Skaffa hjälp, för du verkar vara väldigt psykopatiskt lagd.

Ni som jag anser vara mina vänner, ägna mig en tanke 10:45 i morgon. Jag behöver erat stöd. Jag behöver få veta att ni bryr er om mig. Och jag vet att jag har människor i mitt liv som bryr sig om mig. Jag bryr mig om er lika mycket.

mh.

Inga kommentarer: