Pages

söndag 11 januari 2009

Grymt jobbig natt.

Livet som förälder är ibland fruktansvärt jobbigt. I natt var en sådan stund!
Isadora vaknade vid 23 och ville inte somna om trots välling och bus. Hon bara skrek, skrek, skrek..
Efter att hon sparkat till mig så hårt i huvudet att jag faktiskt började gråta så gick Robin upp med henne i en dryg timme så vid 1 somnade hon. Antagligen av ren utmattning skulle jag tro. Hon lät oss sova till 9 idag så det var ju snällt iaf. ;]
Jag gissar att hon har ont i munnen, men alvedonen verkade inte hjälpa och det brukar den göra när hon har haft ont innan. Jobbigt var det iaf!
Idag har hon varit på snällare humör, och ligger nu och sover middag. Hon har börjat med att bara sova en gång per dag, och då oftast en längre stund. Det är då föräldrarna passar på att vila öronen. :D

Robins föräldrar var nyss här och lämnade av en stor garderob till Isadoras rum. Väldigt snällt, och vi är såå tacksamma!
Nu finns det äntligen massa utrymme att lägga hennes sängkläder, leksaker och annat smått och gott på. Ska försöka göra garderoben lite finare bara genom att hänga upp något fint tyg, samt hänga upp en affisch på den sidan som Isadora ser från sin säng. Blir lite roligare så!

Nu är allt som påminner om julen borta här hemma. Tog ner gardinerna och hyacinterna som dött, hehe. Satte upp nya gardiner i vardagsrum och i sovrummet. Ser fräscht ut!
Snön har försvunnit från Eskilstuna och ersatts av svarta ishögar lite varstans. Nu längtar jag efter vårens värme! Dock inte all pollen som kommer med den. Blä!

Shit, om två dagar börjar skolan och sen börjar jag även att jobba om en vecka drygt. Känns som att det kan bli både skönt och jobbigt. Skönt att få in rutinerna, att bli av med skolarbeten och tjäna lite pengar. Jobbigt att vardagen kommer in igen, att inte träffa Isadora lika mycket samt tentor! Usch vad jag inte tycker om tentor.

Nehepp, kanske borde kolla vad vi ska äta till lunch?

anna_signatur

2 kommentarer:

Elin sa...

Usch nej, jag vill ha oxå ha vår, men inte pollen! Hm! :)

miian sa...

Men oh stakcars er allihopa.
Såna nätter har jag varit skonad ifrån än så länge *puh*
Hoppas hon sover bättre i natt!!!!!
Dumma tänder!!!!

Snart 1år =)
Hoppas du mår bra!
Kram