Pages

söndag 11 januari 2009

Hopplöshet.

Ibland känns det som att mitt hjärta ska gå sönder när Isadora inte mår bra. Som ni vet hade vi en hemsk gårkväll och hoppades på att det skulle bli bättre idag. Icke!
Isadora ville inte alls sova trots att hon var trött. Hon fick välling, alvedon och mys men ändå skrek hon så hjärtskärande att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.
Vi tog varannat pass med att vara inne hos henne. Jag hade henne i min famn, gick fram och tillbaka och sjöng för henne. Satte oss i fotöljen i hennes rum och sjöng vaggvisor, strök hennes mjuka hår och torkade hennes tårar. Inget hjälpte...
Vi satt vid matbordet och kände oss så maktlösa, tröstlösa och uppgivna. Vad ska man göra när ens barn är jättetrött men bara skriker och man gjort allt i sin makt?
Efter flera timmar och typ 300 ml välling så tystnade det i hennes rum och nu har hon sovit i en dryg timme. Måtte hon få sova hela natten!

Vi har varit besparade såna här nätter. Sedan jag slutade amma henne och hon fick eget rum vid 4 månaders ålder så har hon sovit hela nätter utan problem. Få förunnat kanske, och nu är det dags för oss att få reda på hur andra föräldrar har det.
Det hade varit okej om hon bara ville busa och äta lite, men när hon börjar skrika sådär hjärtskärande och det inte verkar finnas någon tröst, så blir det jobbigt för oss. Vi vet inte vad man ska göra, men än allt vi redan försökt.
I kväll har det inte varit roligt att vara förälder, men det är sånt som kommer med ens uppgift som mamma och pappa! Önskar bara att mitt hjärta inte gick sönder.. :[anna_signatur

4 kommentarer:

Hogrelius sa...

Tyvärr är det så som du säger att "så här är det att vara förälder" ibland! Visst skiljer sig det ena barnet från det andra,vissa skriker ofta och mycket och man vet aldrig varför. Andra skriker sällan och aldrig utan orsak. Isadora kanske hade ont någon stans? Det går inte alltid att bli klok på var och inget kan man göra annat än att ta upp dem.Sitta eller ligga tätt!Få barnet att känna att det inte är ensamt i sin smärta. Allt ordnar sig!

miian sa...

Oh jag skulle aldrig skrivit som jag gjorde igår om Lowas icke skrikande,för som om hon läst och velat trotsa gjorde hon en Isadora igår.
Bara skrek skrek och skrek och lyfte upp armarna efter mig och bara ville upp upp upp från sängen,vyssade,vaggade,sjöng men inget passade,hon blev vansinnig när jag la ner henne i sängen.
PUH!
Men sen fick hon precis som Isa lite xtra välling och en timme senare än vanligt sov hon.
Men jisses vad jobbigt det är för mamma hjärtat att lyssna på panikgråt.
Det gör ont!

Hoppas våra prinsessor får en bättre nattning i kväll.

Kraaaaam.

Pethra sa...

Usch, hemska nätter är det värsta. Min första tanke var (inte oväntat) om hon har ont i öronen? Då gör det som ondast när de ligger ner och ska sova.. på dagarna kan de vara rätt opåverkade. Hoppas det ger med sig snart!

daggdroppe sa...

Kul att ens dotter kan ses i tidningen...jag blir riktigt stolt!!