Pages

tisdag 20 januari 2009

Ingen energi.

Blaha. Var tog energin vägen?
Det började sååå bra i morse! Isadora lät sin stackars gamla mamma få sovmorgon till 9! Och inte en enda gång vaknade hon i natt. Hallelujah! Pigg och glad tog jag upp henne och fixade frukost till oss båda, och efter det tänkte jag att vi skulle ut på promenad. Behövde köpa nya strumpbyxor till Isadora, och svänga in till jobbet för att fråga kexet Karin om hon kunde hjälpa mig med mitt hår. :]
Well, vi hann inte mer än ut så började det snöa hejvilt! Var bara att gå hem igen och byta vagn. Ett minus med cityvagnen är att Isadora inte sitter särskilt skyddat. Träffade Karin på vägen, och glömde givetvis att fråga henne då. :P
Hem, upp med Isadora. Ta ut åkpåsen, sätta i den i andra vagnen, trycka ner ungen i vagnen igen som vid det här laget inte var speciellt samarbetsvillig. På med regnskyddet och sen gå ut igen! Pust..
In till jobbet, fråga Karin, äta en muffins, låta kocken träffa Isadora, muta Isadora med lite muffins för att hon inte skulle börja skrika (huh, vilken morsa!) som ett alarm, ner till H&M, hitta två-pack strumpbyxor och sen låta bebisen somna. Hon slocknade strax innan 12 (innan lunch alltså) och vaknade inte förrän strax innan 14. Blev lite märkligt med maten idag.
Oh well, hon somnade gott vid 18:30 idag och vi hoppas på att hon sover lika bra den här natten!

Tittade på Barack Obamas tal när han svor in sig som USAs 44:e president. Det är så mäktigt att jag får knotterhud och tårar i ögonen. Förstå, gott folk - vi har fått vara med om historia!

I morgon är det jobb, skola och träning som gäller! Fullt ös, medvetslös.
Bilder från kalasen kommer vid senare tillfälle. Ett stort tack till alla som kom och hade med sig så fina gåvor till Isis. Alla var väldigt uppskattade och fina!anna_signatur

4 kommentarer:

Lilian sa...

Vilken dag ni haft.. verkligen full rulle! :)

Denise sa...

Pff... Du har en bra karl du. Jakob skulle aldrig erbjuda sig att ta nattpasset...

miian sa...

Oh jag vill läsa mer om kalaset ;)
Se massor med bilder!!!!
Hoppas du hunnit ladda på med mer energi,vissa dagar är man bara sååå utpumpad,att man knappt orkar andas!
Kram

Carin sa...

Jag vill se bilder från Isadoras kalas. :) Kollade oxå på Obama när han svor in sig som president. Det är stort det här.. :)