Pages

lördag 28 februari 2009

Dag 2.

Isadora ligger och sover för andra gången idag. Vanligtvis brukar hon sova vid ett tillfälle, mellan 12-13, men nu när hon varit så dålig låter vi henne sova så mycket hon vill.
Hon har inte kräkts sen i natt, och idag har hon fått behålla blåbärssoppan vi gett henne. Mat har hon fått undvika eftersom vi inte vill göra hennes mage upprörd igen. Än så länge har varken jag eller Robin kräkts, och om vi inte gör det idag så gissar jag att vi inte blivit smittade. Håll tummarna för oss!

Lill-snutt sov i sin egen säng till 01, sen vaknade hon smått hysteriskt och ville inte somna om. Då fick hon komma in till oss, och efter en timmes bökande fram och tillbaka somnade hon till sist. Som vanligt kan jag inte sova ordentligt när hon ligger i vår säng, så jag är trött som en gnu idag. Robin är massivt förkyld och jag överdriver inte när jag säger att han säkert nyst runt 50 gånger idag. Stackare! :[

Vi var ute i 10 minuter innan för att handla lite och för att få frisk luft. Jag tror att Isadora främst behövde andas in färskt syre för hon var på bra humör i vagnen! Passade också på att vädra här hemma eftersom jag är lite bacill-rädd.

Huh, jag hoppas att ni som har barn slipper det vi gick igenom igår/inatt. Känslan av att vara helt maktlös och bara kunna se på när ens lilla barn spyr tarmarna ur sig är fruktansvärd. Hellre att jag hade legat än hon. Tyvärr finns det inget annat man kan göra än att trösta och byta om.

anna_signatur

4 kommentarer:

miian sa...

NEJ NEJ NEJ!!!!!
Usch vet precis hur ni har det,Lowa hade magsjuka förra helgen :(
Spydde dock "bara" två gånger och resten kom i blöjan.5 dagar höll hon på,fytusan så jobbigt det är när de små är krassliga.

Hoppas Isadora kryar på sig snabbt!
Massor med kramar!
Vad glad du har tvättmaskin ;);)
Kramkram

Emelie sa...

Men hej vännen!!
Nu har jag ääääntligen ordnat (tror jag) så jag kan kommentera hos dig.
Brukar läsa flitigt men har inte kunnat kommentera.
Magsjuka är det värsta jag vet, hållar tummarna för att det går snabbt över och att ni slipper det.
Ett hett tips är majsvälling om hon gillar det. Det tipset fick vi när Milton hade magsjukan förra våren och till sist så... ;-)
KRAM kram!!

Elin sa...

Sist jag gjorde slingor , för ett par veckor sen så blev det skitbra, inte blonda slingor utan dom blev lite ljusare än vad jag har som hårfärg nu, ltie guldaktiga, så dom smälte in väldigt bra, men idag blev det inte alls bra... jag ser ut som en leopard med lite ljusa fläckar..:(

Får se hur det blir när det är torrt. Typiskt!

Emelie sa...

Tack söta du.
Jomenvisst är det störigt med könsuppdelade kläder.
Jag älskar att handla färgglada kläder till Milton och oftast är det flickkläder som finns i rött och sådär.
Jag brukar ta ett varv på båda avdelningarna, *hihi*
Hoppas gumman är lite piggare idag.
Stor Kram!!!