Pages

onsdag 18 februari 2009

En liten varning.

Till alla som hade tänkt äta ute i Eskilstuna: gå inte till restaurang Athena! Jag & Robin skulle luncha idag och hamnade där. Lunchen skulle kosta 49 kronor, och det är ju lockande som studerande småbarnsföräldrar. Jag önskar att vi hade lagt en tjuga extra och ätit någonstans där vi vetet att maten är god...

Vi tog varsin Souvlaki, fläskfilé på spett med ris och tzasiki. Det lät ju inte helt fel!
In kommer varsin tallrik med ett minimalt spett (köttet åt jag upp på fyra tuggor) där köttet inte smakade någonting, en hög med ris (fyra gånger så mycket som hade behövts), en klutt med gräddfil som skulle föreställa tzasiki (vad hände med vitlöken och gurkan?) och bredvid det här låg uttorkad sallad som jag inte vågade röra.
Visst, man ska inte hoppas för mycket på en lunch som kostar 49 kronor - men kom igen! På mitt jobb serverar vi alltid dagsfärsk pasta för 40 kronor som smakar underbart.

Efteråt smakade det så illa i våra munnar att vi fick gå och köpa en kaka för att få bort äckliga smaken. ;]

Så, nu vet ni det!anna_signatur

1 kommentar:

Husse sa...

Samma sak hände mig! Jag tog Biffteki, dock var den rätt stor, men riset var övermycket ändå! Torr sallad och en sorglig ursäkt till tzatsiki och detta på "stans enda Grekiska restaurang".

Tacka vet jag den grekiska maten vi åt när vi var på Zakynthos ;)