Pages

fredag 27 februari 2009

Hujedamig.

Isadora började gråta för en liten stund sedan och då gick jag in till henne för att titta till. Hon låg då på mage med rumpan upp i vädret och en stickande stank kom flygande mot mig. Först trodde jag att stackaren hade fått diarré på köpet, men när vi tände lampan i hennes rum visade det sig att lill-plutt hade kräkts ner hela pyjamasen och hela sängen. Nu låg stackaren med ansiktet nedåt i gammal blåbärssoppa. :[
Åhh, det gör ont, så ont, i mamma- och pappahjärtat. Vi gjorde det enda vi kunde göra - tog upp henne, strippade av alla kläder och satte henne i duschen. Hon protesterade väldigt svagt, trött som hon var. Medan Robin torkade henne och klädde på ny pyjamas tog jag på mig ett par diskhandskar för att ordna upp sängen. Men först och främst öppnade jag hennes balkongdörr på vid gavel!

In med alla sängkläder, Bä-bä (hennes lamm), snuttefiltar som ligger i sängen och till och med själva kudden - i tvättmaskinen. Robin gick och vaggade henne medan jag satte igång maskinen - och då kräks hon igen. Bara till att byta pyjamas igen...
Lade henne efter en stunds gos och hon har inte sagt ett pip sen dess (5 min sen). Lilla stackars ynk! :[

Nu ska vi lägga oss, för det känns som att det kan bli en lååång natt. Men tvätten måste ju bli klar.. om typ en timme. Baha!
anna_signatur

2 kommentarer:

Hogrelius sa...

Stackars lilla flicka! Det är så grymt att se så små barn så sjuka! Ni måste se till att ha dörren till hennes rum öppen så ni hör henne i natt. Lycka till och bamsekramar till er alla!

Pethra sa...

Lilla skruttan.. lider verkligen med henne, och med er. :(