Pages

fredag 27 februari 2009

Liten sjukling.

Nej, det blev ingen utgång för min del idag. När vi hämtade Isadora på dagis vid 15 så berättade fröken att Isadora hade varit lite hängig, sen kräkts en gång men sedan blivit lite piggare efter det. Innan vi gick hem bytte vi blöja på henne och det var ingen trevlig upplevelse. Stackars Robin har inte listat ut hur man andas med munnen så han höll på att kräkas. :P
Väl hemma var lilltösen hängig och ville vara nära oss. Som de flesta vet är Isadora allt annat är kelig och kramig av sig. Hon är den mest självständiga lilla ettåringen jag träffat. :]
Efter en stund på pappas arm så lade hon av en kaskad-spya som hette duga, sen var det mer eller mindre kört. Stackarn har drabbats av magsjuka! Robin skyndade sig ner till affären och köpte blåbärssoppa och vaniljglass som hon fick äta i små mängder, allt för att inte torka ut. Vatten kräktes hon upp direkt men inte blåbärssoppa. När klockan var halv sex och Isadora hade somnat mot min axel vid två tillfällen gick vi och lade henne. Hon slocknade som ett ljus på direkten.

Än så länge känner varken jag eller Robin av något, men det kan ju ta ett dygn innan vi också börjar spy om det vill sig illa. Jag har ju dåligt immunförsvar så jag väntar bara på att magen ska börja krångla. :P

Usch, som förälder känner man sig verkligen hjälplös när ens barn blir sjukt. Isadora som alltid ska vara igång och busa kände vi inte alls igen. Lealös och hängig bara. Min snutt! Mammahjärtat brister och jag vill bara pussa bort allt det onda. Hellre ligger jag däckad än ser henne sjuk!

anna_signatur

Inga kommentarer: