Pages

onsdag 11 februari 2009

Vilka veckor!

Ja, herre min gud. De sista veckorna har jag mer eller mindre bott i skolan. Det har varit grupparbete efter grupparbete och jag har oftast inte kommit hem förren runt 18 på kvällarna. Inte mycket till liv kan jag meddela! Nu har jag på köpet fått en ordentlig förkylning med feber, rinnande/täppt näsa och halsont. Blä!
I morgon har jag två stora saker i skolan att göra. På morgonen ska min ena grupp opponera på ett annat arbete, som ett tentamensarbete. På eftermiddagen har jag litteraturseminarium om bildanalyser. Vid 17 ska jag dessutom på jobbmöte. Suck, vilken morgondag!

Allt är bra med Isadora, som gör framsteg varje dag. Hon är som en svamp, suger i sig allt! Nu har hon börjat med att härma oss i saker vi gör. Lägger jag mig på en kudde så ska hon lägga sig på samma kudde likadant. :]
Hon pratar inte så mycket som man förstår (men hon låter en jäkla massa!), men hon säger Bä bä (hennes får), tack, hej och ibland mamma och pappa.
Isadora kan även göra flera av rörelserna till Imse Vimse Spindel, t ex upp stiger solen samt torkar bort all regn.
Nu har Isadora även fattat det där med att gå. Hon nästan springer fram nu för tiden! Jag förundras över hur snabbt det gick för henne. I fredags tog hon typ 2 steg innan hon satte sig, numera tar hon 10-15 steg! Helt otroligt. :]

Nu lämnar jag er med lite fina bilder!


Fundersam kalasklädd flicka.


Isadora med sin bästis farmor! :]


Kvicksund var rena vinterlandskapet i helgen som gick.
anna_signatur

Inga kommentarer: