Pages

torsdag 5 mars 2009

Bättre än sist.

Hej allesammans!

Efter många jobbiga dagar så börjar jag (nästan) se ljuset i tunneln. Efter att hela familjen (såklart) fick kräksjukan har det varit lugna dagar, bortsett från ett och annat ångestmoment.
Skolan.
Gaah, jag blir mer eller mindre vansinnig över hur jobbigt och svårt vissa saker kan vara. Just nu håller vi på med kommunikationsteorier och processkolor och semiotik och jag vet inte vad. I morgon har jag en stor inlämning som gett mig magkatarr. Tack vare kräksjukan låg jag back 3-4 dagar vilket på högskolan är fruktansvärt mycket. En dag borta betyder verkligen 8 timmar back!
Oh well, jag har suttit och finslipat på arbetet och nu är jag klar antar jag. Vet faktiskt inte vad mer jag kan göra. Dock så hänger ångesten över mig som ett svart moln eftersom jag inte är 100 på att jag förstått uppgiften korrekt. Idag i skolan visade det sig dock att praktiskt taget alla i klassen led av samma åkomma. :P
Ska inte tråka ut er mer med mitt skoltjafs. Ljuset syns där borta iaf - bara drygt två veckor kvar sen är det över för den här gången. Måste börja titta på vad jag ska läsa i höst dock så jag inte missar att söka kurser.

Isadora är en busa, som vanligt. Springer omkring här hemma och tjafsar, bjäbbar, skrattar, gråter, skriker, leker och pruttar på. Som mamma måste jag erkänna att jag ibland saknar den lilla bebisen hon en gång var, men för det mesta så är det bara en fantastisk utveckling att få följa! Lillskiten blir snart 14 månader. Oj, oj. :]
Hon trivs som fisken i vattnet på dagis fortfarande. Jag har nog aldrig träffat ett barn som är så social med andra barn som hon är. Det är underbart att se!
Igår upptäckte jag en ny tand i underkäken, vilket resulterat i en mindre glad Isadora de senaste dagarna. Det gör ont att få tänder, och det kan inte vara roligt när alla ploppar upp samtidigt. Nu är hon uppe i 8 eller 9 tänder. Världens roligaste, sötaste leende har hon också! Vår Busadora. :D

Nu ska jag lägga mig. I morgon när jag lämnat dottern på dagis måste jag till skolan för att skriva ut mitt arbete och lämna in till läraren. Hon ville inte ha det via mail, vilket jag tycker känns konstigt eftersom Mälardalens högskola strävar efter att vara snälla mot miljön.
Efter det ska jag jobba! 11-17 är jag fast på Dekår, så ni vet. Kom och ät där, och passa på att hälsa. :]


anna_signatur

3 kommentarer:

Robin sa...

Du är så duktig så! :)
Och lilla Busan har verkligen blivit stora Busan - tiden går så fort så fort. (Klysch-varning!)

Puss och kram!
Din make, som älskar dig oerhört.

Elin sa...

Skönt att ni mår bättre nu! :)
Kräksjukan är ALDRIG rolig.

Kraaam!

Pethra sa...

Jobbigt med så mycket i skolan.. i know the feeling. Vi får ta och ses nån dag så våra barn får leka av sig. :) Kanske springer jag t o m förbi Dekår idag när axel vaknat, och ser om du är där! Kram!