Pages

tisdag 10 mars 2009

Buisness as usual.

Idag var det en hektisk dag på arbetet. Hela Dekår var bokat åt Högvarv, en mässa som körs på högskolorna i E-tuna/V-ås varje år. Så massa mat och massa människor var det! Är rätt sliten just nu, men dagen är långt från slut än.
Medan jag var på jobbet ringde Proffice angående en tjänst jag sökt - i morgon ska jag på informationsträff! Handlar om administration/kundtjänst, vilket inte lät helt fel. Vi får väl se vad de säger i morgon.

I morgon är det även dags för mitt första kroki-jobb! Jag är ännu inte speciellt nervös, men det kommer nog i morgon eftermiddag skulle jag tro. :]
Lovar att berätta mer om hur det gick vid senare tillfälle!

Tänkte tipsa er om den maträtten som vi ska äta ikväll. Den är enkel att göra och syndigt god!

Räksoppa:

Ingredienser
1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
2 rivna morötter
2-3 msk. mjöl
400 g kräft eller räkost
1 burk créme fraiche
Dill
Salt
Peppar
Kräftstjärtar eller räkor

Fräs morötterna i olja, blanda i mjölet,
häll på vattnet, lägg i buljongtärningarna,
koka ihop några minuter så morötterna blir lite mjuka,
rör ner övriga ingredienser, garnera med kräftor eller räkor,
kanske både och.anna_signatur

Inga kommentarer: