Pages

måndag 23 mars 2009

Full rulle.

Ja, jisses!
Vet inte riktigt var jag ska börja, så jag kör på bara. :]

Hade en trevlig helg, även fast den inte alls blev som förväntat. I fredags när jag och Robin stod i kön på ICA ringde hans mobil. Det var DHL som ringde angående ett jobb Robin sökt där. Det var bara för honom att åka iväg vid halv tre och sen kom han inte hem förrän vid halv nio. Småtrist fredag med andra ord, och Robin hann inte träffa Isadora den dagen. Men men, det lönade sig för de ringde igår kväll och undrade om Robin kunde jobba kväll hela den här veckan! :D
Blir konstigt att vara den som har hand om Isadora helt själv om kvällarna, eftersom det är Robin som nattar henne i vanliga fall. Dessutom har Isadora gnälltimmen mellan 17-18 innan hon till sist får sova. Det positiva är ju dock att Robins extrajobb innebär en ekonomisk fördel. Han kommer tjäna 120 kr/timmen plus ev OB. Det tackar man inte nej till som studerande småbarnsföräldrar! Dessutom känns det faktiskt skönt att även Robin jobbar, och inte bara jag. Ibland har det känts som att jag drar ett tungt lass eftersom jag ofta är borta hela eftermiddagar på jobbet för att tjäna extra. Det här blir bara bra! :]

Idag ska jag på arbetsintervju vid halv två, och börjar nu känna mig en aning nervös. Jag ska alldeles strax ta på mig lite finare kläder och sätta på mig smink så att jag ser respektabel ut. Sen måste jag ner till jobbet för att få betyg och referens av chefen. Tänkte passa på att äta lite också! Upptäckte i morse att vi inte hade någon frukost hemma, så jag är vääääldigt hungrig nu! Isadora äter gröt på morgonen, men jag har ingen större aptit på 1-årsgröt faktiskt. :P

I lördags hade vi huset fullt! Söta Vicky med fina Liam var här och min arbetskamrat Moa och hennes prinsessa Ella var också här. Vi frossade i kladdkaka med glass. Såååå gott. :D

Ska försöka orka lägga in bilder vid senare tillfälle. Håll tummarna för mig vid halv två! anna_signatur

1 kommentar:

Emelie sa...

Tja du, med lite tvång så kan man få honom att liggaoch mysa nån gång på helgen sådär :-D.
Alla åldrar har väl sin charm men just nu är det mycket egen vilja här hemma. Ett sjujäkla humör....
Vad duktiga ni är som pluggar, jobbar och står i!!!
Kram kram