Pages

torsdag 12 mars 2009

Gårdagens upplevelser.

Jag kan ju börja med att berätta att jag har något fruktansvärt ont i ryggen! Alla poser från gårdagens kroki-jobb känns verkligen, och det är allt annat än skönt. Vem behöver ett medlemsskap på gymmet när man är kroki-modell? ;)

Det gick väldigt bra iaf. Alla tecknare var proffessionella och jättesnälla! Jag hade full kontroll över hur jag skulle posera och hur länge jag skulle orka stå på varje pose. I början stod jag ungefär 3 minuter på en pose, sen fick jag ändra läge. Mot slutet stod jag i 5 minuter på varje pose. Det är ett väldigt krävande jobb rent fysiskt, kan jag lova. Det var dock väldigt roligt och jag har redan fått ett nytt uppdrag! Alla var jättenöjda med mig, vilket kändes otroligt kul.

Jag fick se en av tecknarnas bilder, och han var sååå duktig! Jag blev grymt imponerad över hur han verkligen fick ned min kropp och mina linjer på pappret. Rent självförtroendemässigt så var det en liten kick också, det erkänner jag. När jag fick se hur min kropp såg ut på hans papper så kändes det som om jag har fel självbild av mig själv. Alltså var det en nyttig upplevelse, och jag ser fram emot att få stå modell igen om ett par veckor! Till dess ska jag vila ryggen. ;P

Mötet på Proffice gick också jättebra! Det var mer som en informationsträff än en intervju, och jag fick fylla i lite papper. Nu hoppas jag bara på att de hör av sig! Hade varit roligt att få ett "riktigt" jobb. Jag trivs bra på Kåren, men det är ju inget framtidsjobb. Det är ju dock bra att ha med på mitt CV. Jag har fått till ett fint CV faktiskt!

Oh well, nu ska jag fortsätta plugga. Sitter i skolan och har läst igenom en annan grupps arbete som min grupp ska opponera mot nästa vecka. Skönt att ha det klart! I eftermiddag har jag vanlig lektion, och sen ska jag på personalmöte. Fullt ös, medvetslös!
anna_signatur

5 kommentarer:

Robin sa...

Bra att du fick se hur vacker du är! :)
Du är så duktig min underbara hustru. Puss!

miian sa...

Hääääärligt det gick bra igår,vilken häftig upplevelse ;)

Hur e det med Lillan?
fullt ös antar jag?
Kramkram

Hogrelius sa...

Kanonbra !!!Trevligt att du gillade det så pass att du ställer upp mer. Det är superviktigt att konstnärer får levande modeller !

Ha de fint!

Pethra sa...

Kul att jobbet gick bra. :)

daggdroppe sa...

Jag är stolt över dig, kram från Mams