Pages

lördag 7 mars 2009

Så var vänstern igång igen.

Jag mår illa när jag ser den här filmen.

I Malmö pågår det kravaller på grund av tennismatcherna mellan Israel-Sverige. Givetvis kunde de autonoma grupperna (AFA, antifascistisk auktion, skulle jag tro) inte hålla sig till att vara fredliga med resten av demonstranterna utan satte som vanligt igång bråk. Hade jag varit en av poliserna i bilarna som de krossade hade jag nog inte kunnat bevara lugnet. Tänk er själva att sitta trängd i en bil och se på hur maskerade människor (det är för övrigt förbjudet att vara maskerad i Sverige!) kommer med jättelika stenar kastandes mot er. Fy tusan. :[

Jag förstår protesterna mot matchen, det gör jag. Palestinas folk har mitt stöd, men jag tror ärligt talat inte att det hjälper folket i Palestina att 100 maskerade ungdomar i Sverige krossar polisbilar och kastar raketer mot polisen. Om jag skulle komma med en teori om de här ungdomarna så är det att de inte är ute efter att protestera mot politiken Israel har, utan de är bara ute efter att få slå sönder något och vara arga.
Nu kan vi bara hoppas att Vänsterpartiet tar avstånd från det som hänt, men jag håller inte andan till dess.. ;P
anna_signatur

Inga kommentarer: