Pages

söndag 15 mars 2009

Slutet på helgen.

Suttit med massor av skolarbeten sista timmarna. Avverkat 6 olika vetenskapliga uppsatser, samt skrivit små noteringar till morgondagens redovisning i Interaktiva medier och kommunikation. Låter väl väldigt roligt och spännande? :P
Oh well, ljuset i tunneln syns tydligare och tydligare nu. I morgon är sista lektionen i Interaktiva medier, och på fredag lämnar jag in sista uppsatsen i Vetenskapliga metoder. Sen, sen.. är jag fri från skolan för den här terminen! Dock så hinner jag inte mer än glädjas åt att skolångesten är borta förrän det är dags att få jobbångest. Vet inte hur många jobb jag har sökt sista månaderna, men det är säkert uppåt 50-60 stycken. Tyvärr är jag inte den enda som söker jobb nu för tiden, så chanserna för mig ser inte goda ut. Ångest deluxe! :[
Men jaa, det är bara att gilla läget. Vi överlever ändå försöker jag intala mig. Allt brukar ha en tendens att ordna sig. Egentligen ska jag inte klaga. Jag har ju jobb på Dekår och jag har jobb som modell, vilket är bättre än för andra. I den här familjen är det kvinnan som drar in extra-pengarna minsann! ;P
Jag är en kämpe, ambitiös som tusan. Mitt liv har inte varit enkelt, och jag är van vid att krampaktigt kämpa. Den glöden gör jäkligt mycket! Nångång hade det dock varit härligt att få allt serverat på ett silverfat, haha. Så snälla, kan jag inte bara få vinna 25000 kronor i månaden i 25 år?

Idag har jag varit på Dekår. Vi hade utbildning inom alkohollagen och lite annat smått och gott. Kändes som ett lagom tidsfördriv på en söndag. Men vädret har varit strålande i Eskilstuna, så det hadevarit jättemysigt att få sitta ute med solbrillor på! Oh well, en annan dag!

Natten till idag var det rena polisuppbådet utanför oss. 5 polisbilar räknade jag till och ett 50-tal ungdomar utanför Down Town (en före detta nattklubb, numera utan sprittillstånd). Ungarna skrek och krossade glas, och poliserna tillkallade hundpatrullen. Jag är inte van vid att sånt händer utanför oss, utan det brukar vara borta vid Järntorget. Till sist lugnade det sig, och framåt 01 somnade jag!

Isadoras farmor har varit i Ullared (jag är avundsjuk!) och kom hem med fina saker till sitt barnbarn. Numera har Isadora en taklampa - en rund rislampa med Nalle Puh, istället för bara vägglampa och stående lampa. Superfin! Sen hade hon köpt kläder, bland annat världens sötaste strumpbyxor. Världens bästa farmor! :]
Jag vill också till Ullared ju. Det är typ mitt paradis, haha.

Sötnosen gör framsteg hela tiden. Numera är hennes favoritord "klocka". Ibland får hon till det med l:et, men oftast säger hon "kocka" och pekar på pappas arm. "Där" är annars hennes stående ord. Hon pekar med hela armen mot det hon vill ha och säger sedan "däääär!" - haha, älskade galna unge! Idag gick hon omkring med Bä-bä i ena handen (hennes lamm) och tummen i munnen, samtidigt som hon försökte pilla sig i håret. :D
När Isadora är trött suger hon på tummen och pillar sig i håret vid ena örat, men det är lite krångligt när Bä-bä är med. Söt är hon iaf!

På tisdag får vi fint besök av Vicky med sin son Liam. Jag har lovat henne att moffa kladdkaka, så jag ska köpa hem grädde! Man kan inte moffa kladdkaka utan grädde. :D

Nej, nu är klockan mycket och vi ska upp tidigt i morgon. Ska vara i skolan redan 8:30 så måste lämna Isis tidigare än vanligt.

Natti natt!

anna_signatur

1 kommentar:

Elin sa...

Duktig du är med massa skolarbeten! :) Skönt att det är slut på det för denna termin!

Jadu, jobb är fan inte det lättaste! Jag börjar tröttna på det, att söka jobb, efter 6 år på jakt efter ett fast jobb, men man får kämpa, nångång ska det väl lyckas för oss också! :)

Kram och ha en toppenmåndag!