Pages

tisdag 28 april 2009

Senaste nytt.

Såja, då ska jag ta mig tid till att skriva ner lite om senaste händelserna. Jag ber om ursäkt redan nu om det blir mycket text. ;]

Kan börja med att berätta att jag för några dagar sedan började få ont i mitt högra öra, och det spred sig till huvudet. Idag var jag på vårdcentralen och fick min dom...
Hörselgångsinflammation! Det har dessutom spridit sig till vänstra örat, så nu ska jag börja med två sorters mediciner. Själva besöket kostade 150 kr, sen fick jag medicin för 400 kronor så det kostar alltså 550 kronor att få denna sjukdom. Mindre roliga pengar att punga ut med! :[

Igår fick jag sorgliga besked när jag kom till jobbet. Jag blev upprörd och rent ut sagt förbannad. I helgen beslutades det att [Dekår] läggs ner efter den här terminen efter att bara ha haft öppet i två terminer, varav bara en med kocken. Alla som har jobbat med entreprenörskap vet att det tar åtminstone ett par 3 år innan ett företag börjar gå med vinst, men dessa människor som beslutat att inte ge stället en chans är antagligen för okunniga inom området. Det är med sorg i hjärtat jag ser hur Eskilstuna som studentstad helt försvinner. Jag har jobbat inom Kåren i 4 års tid, och all den tid och engagemang jag lagt ner känns nu surt. Idag är det ett möte och jag kan bara hålla tummarna (och be er som läser göra detsamma) för att beslutet rivs upp.

I lördags hade vi parmiddag med Elin och Magnus. Vi fick en jättefin ljusstake i smide av dem som står på en av Isadoras hyllor nu. Isadora fick ett roligt kock-set, så i december när det ska bakas pepparkakor och annat gottis så ska hon få hjälpa till. :]
Vi hade jättemysigt, och det var väldigt roligt att ses igen! Nästa gång ska vi hem till dem i Katrineholm och grilla är det bestämt.

Annars så är det som vanligt här hemma. Fullt sjå med att busa och mysa med barnet. Isadora är så rolig. Hon har läst sig att nicka och skaka på huvudet när man frågar henne något. När klockan är runt 18 och hon börjar se jättetrött ut brukar jag fråga om hon vill nanna kudden, och då nickar hon och säger "ahhhh". Fina tjejen! :D

Nu ska jag slänga upp fler bilde i min fotodagbok. Se till att kommentera människor!


anna_signatur

4 kommentarer:

Elin sa...

Men aj ja, din stackare! :( Dumma öron, hoppas det går över snabbt med den dyra medicinen!

KRAM! Och jag håller tummarna för ditt jobb.

Carin sa...

Det lät inte helt kul, både med jobbet och sjukdomen. Hoppas att det går över nu när du fått medicin och jag håller tummarna för att beslutet rivs upp. Kram

miian sa...

hua vad trist.
Både jobbet och öronen,fytusan!
Öroninflammation gör ju svinont så antar detta är tusen gånger värre :;(
Hoppas det släpper snabbt med den dyra medicinen:D

Så du har inte haft vattkoppor?
Hua hoppas du slipper eller får en väldigt lindrig variant,man har ju hört om vuxna som blir skitkassa när de får vattkoppor på äldre dar.

Sköt om er nu ska jag kika in era foton!
Kram

miian sa...

hahaha din länk i detta inlägg som går till din bilddagbok går till en annan blogg ;)