Pages

måndag 6 april 2009

Vår! :D

Jag älskar solen. Den ger mig glädje och den ger mig visserligen sorg också. Med solen kommer all pollen och nu har min allergi kommit igång på allvar. Går omkring och nyser som en annan toka, och det kliar i hela ansiktet. Blä! Men det positiva med solen väger rätt ordentligt över det negativa. Som jag har längtat efter att få hänga undan den tjocka kappan mot förmån för den korta skinnjackan! Härligt.

Helgen var hur mysig som helst. Vi har tagit det lugnt och mamma har fått mysa loss med sitt yngsta barnbarn hur mycket som helst. Isadora kommer att bli klassens clown, jag lovar! Hon sprang omkring och smajlade upp sig något kopiöst och busar runt som tusan. Vårt lilla charmtroll. :]
I lördags åkte vi ut till Kvicksund och hälsade på för en fika. Isadora fick prova att ha på sig de supersöta mini-foppatofflarna som hennes farmor köpt. Det gick bra för henne att gå i dem, men de är lite stora ännu så till sommaren blir de perfekta! :]

Idag är det en stor dag för vår tjej. Hon ska till tandläkaren!!
Tyvärr ska jag jobba så jag kommer inte kunna följa med, men Robin fixar det säkert ensam. Det värsta är väl om Isadora blir vildsint av sig och börjar korva sig i stolen. Men men, jag tror att tandläkarna är vana och kommer kunna hålla henne lugn! Känns tryggt att de kallar en så pass tidigt för att kolla att allt ser bra ut i munnen.

Jag återkommer med bilder vid senare tillfälle! Ha en riktigt skön vårdag, allesammans!anna_signatur

3 kommentarer:

Elin sa...

Håller med dig ang pollen! Hua! Tack o lov har jag inte kännt av nåt än, men det kommer..men det är uuuunderbaaaaaart med sol! :)

Hoppas det går bra hos tandläkaren för Isa! :)

KRAM! Saknar dig med vännen!

Carin sa...

Här är det ingen vår alls idag. Det snöar.. Väldigt kul!! Nu vill jag ha riktig vår.
Hoppas det går bra för Isadora hos tandläkaren idag.

Camillas nya hem sa...

Foppatofflor till en liten unge, vad underbart! Visste inte ens att det fanns. :) Vad trevligt med tandläkarbesök! :)