Pages

onsdag 29 april 2009

Vattkoppor.

Igår när jag skulle hämta Isadora på dagis stod det på deras anteckningstavla att det går vattkoppor på Blåmesen (Isadoras avdelning). Jippie, med sarkastisk ton, är det första jag tänkte. Jag är nämligen en av få som aldrig fick vattkoppor som barn. Mina syskon fick det allesammans som barn, men inte jag av nån konstig anledning. Kanske var jag inte född när mina syskon hade det? Min syster är 4 år äldre och min bror 6 år äldre, så det är möjligt att det är på det sättet.

Tänkte att om Isadora får vattkoppor så ska vi kanske göra som i amerikanska filmer, och ha vattkoppe-fest? Alla ni som har barn häromkring som inte haft vattkoppor är i så fall väldigt välkomna!
Vi får dock se om Isadora klarar sig. Hon verkar ha ett bra immunförsvar trots allt. Två gånger på 15 månader har hon varit riktigt sjuk. Ena gången i förkylning och andra gången kräksjukan. Kanske klarar hon sig undan vattkoppor också. Men om någon där ute har ett barn med vattkoppor får ni gärna höra av er. Jag skulle nog föredra att Isadora får det som barn, än som vuxen. Jag längtar inte direkt efter att få det. :/

anna_signatur

6 kommentarer:

Elin sa...

Nä fy, det är inget roligt, jag minns lite grann av det, obehagligt är ordet!

Lycka till! ::D hähä.

Denise sa...

Har hört att det kan vara riktigt farligt att få det som vuxen, hoppas ni inte får det! =(
Har flera ärr från mina koppor, så det är en negativ grej att få det som barn- ingen självkonroll på kliandet! >=)

Denise sa...

Jag kommer köra veggo så långt det går med C. Måste kolla upp mer noggrannt hur jag gör bra mat. Jakob äter ju kött, så lite kommer det säkerligen bli, även om jag önskar att hon skulle va helt veggo. Hon kommer få välja själv sedan när hon blir äldre hur hon vill göra. Eftersom det är jag som gör maten här hemma så blir det automatiskt veggo. Kommer inte heller att tvinga mor- och farföräldrar att göra vegetariskt till henne. Kommer lägga in ett önskemål om att det ska vara så mkt som möjligt dock...

Lilian sa...

nee ärren efter vissa som får vattkoppor är ju inte fina direkt.. en annan hade tur och fick det precis innan vi skulle åka på semester utomlands.. så mina torkade ut i värmen och jag har idag inte ett ända vattenkoppärr.. vilket känns himla skönt. :)

Lilian sa...

måste tyvärr göra dig besviken.. det jag googlade fram och skrev att jag hittat om parken loppan var fel, var en artikel om loppisen som var förra året den 24maj.. hittar ingenstans att det skulle vara någon loppis i parken iår. :(

miian sa...

ohhhh lite samma spänning hos oss ju ;)
Lowa träffade sin vattkoppekompis igår,så nu äör det bara att vänta ut och se ;)

Jag hoppas hon får det nu,när hon inte är så medveten om det.

Men jag hoppas innerligt inte du får det,är nog tusen gånger jobbigare för vuxna.
Väntar med spänning på resultat ;)

Ha en underbar helg!
Kram