Pages

onsdag 20 maj 2009

Duktig Robin.

Igår var Robin på en andra intervju för ett företag här i stan. Första gången han var där (förra veckan) var det för ett säljarjobb. När han väl var där såg de i Robins papper att han kan InDesign. De frågade på vilken nivå och Robin svarade givetvis expert (eftersom han faktiskt är det, så jag skryter inte, haha). Då visade det sig att de sökte en grafiker som kunde arbeta med deras layout men inte lagt ut annons än. Well, de bokade in en tid till igår då Robin skulle visa vad han kunde. De blev så imponerade att de tog beslutet att anställa honom några timmar senare! :D

Företaget är samma som gör studentblocket här i stan, men finns lite runt om i Sverige också så det är välkänt och inget lurendrejeri tack och lov! Finns en hel del av den typen har vi märkt.
Tjänsten som grafiker är deltid med fast lön och då erbjöd de Robin att jobba deltid som säljare också så att det blir heltid. Säljardelen är med en mindre fast lön plus provision.
Väldigt väldigt roligt! :D

Jag har varit duktig idag med. Andra dagen utan sött, yeah!
Arbetade 7:30-14, sen bytte jag om och gick direkt till gymet. Ställde mig på crosstrainern i 16 minuter innan jag var helt färdig. Svettades ännu mer idag än igår. :P
Gick sen in till maskin-delen av Friskis för att köra baksida av lår samt bröst. Det var när jag körde bröst som jag förstod varför alla glodde på mig..
Tänk er en blodröd tomat - så såg jag ut i ansiktet! :D

Var inne på ICA för att köpa middag till ikväll (blir fläskytterfilé i ugn med hemmagjord klyftpotatis) och insåg att alla affärer är emot mig den här veckan. Var jag än går så är det extrapris på kakor och godis! Baha.
Men jag är duktig. Vi har Tom&Jerry-kex hemma men jag äter inte. Sådetså! ;]

Isadora är söt som socker idag. Går omkring och vill pussas hela tiden, min lilla söt!


anna_signatur

2 kommentarer:

miian sa...

DUKTIGA DU!!!!!
Och verkligen duktiga Robin som gjorde så bra intryck att han fick jobb ;)
Uuuunderbart!
Grattis till honom!

Haha jag beslutade mig för att hoppa utvecklingssamtal detta året med Lowa då jag inte tycker det är nödvändigt och för att jag antar att personalen berättar saker för mig vare sig det är bra eller "dåliga" saker när de händer och inte samlar på sig under terminen.
Så det fick vänta för vår del.
Har även idag på jobbet konstaterat att man har utvecklingssamtal under hela livet,så sjukt!
;)

Dagis,skola,arbete,ålderdomshem-jag säger då det ;)

Hoppas ni har lite helg nu att njuta av.
Kramkram

Denise sa...

Man SKA vara röd och svettig under/efter träning. Då vet man att det har givit ngt!

Jag tänkte ta med er babybjörn på Elviras namngivning, är det okej? Onödigt att jag har den nu när vi fick en egen. Dröjer inte länge förrän hon är för stor för den dock =)