Pages

torsdag 21 maj 2009

Hemkommen.

Det blev en lång dag ute! Vi gick ut vid halv elva, och halvvägs till stan kom jag och tänka på att affärerna inte skulle öppna förrän 12, eftersom idag räknas som söndag. Det var totalt dött ute och vi gjorde inte så mycket mer än att låta Isadora busa av sig på torget.
Väl hemma igen fick tösen lunch och sen var det dags för eldprovet - låta Isadora sova lunch i sängen för första gången! Sedan hon föddes har hon sovit i vagnen mitt på dagen för att inte "förvirra" henne angående hur länge hon ska sova (vete tusan var idén kom från egentligen), men på dagis sover de andra barnen på madrasser mitt på dagen och vi tänkte att hon skulle lära sig det. Vet ni vad? Efter 5 minuters stånkande från hennes rum så sov hon! :D
Nu är det bara att fortsätta låta henne sova lunch i sängen resten av helgen så kan hon förhoppningsvis sova på madrassen på dagis på måndag. Duktig tjej!

När Isadora vaknade gick hon och jag ut på gården och lekte medan Robin diskade. Efter en halvtimme kom Philip (Robins lillebror) och hans flickvän Sanna. Tillsammans gick vi ner på stan för att kolla runt lite. Bland annat efter en studentpresent till Philip. Snart dags ju. :]
Vi gick ner till Clas Ohlsson för att kolla efter ett sånt där band jag skrev om (tyvärr Lisa, det var inte ett sånt du har som jag var ute efter tror jag) till mp3:spelare och hittade ett för 49 kronor. Som hittat! :D
Sen gick vi till Stadium för att köpa nya träningsbyxor till mig. Mina gamla har blivit för stora (yeah!) och halkar ner över rumpan. Mindre trevligt när man står och svettas på crosstrainern bland massa andra människor. Hittade ett par jättesnygga svarta Soc's i 3/4-längd med band runt midjan så när jag går ner i vikt behöver jag inte köpa nya. :P
Också ett fynd för 150 kronor. Mycket bra, mycket bra!

Nu är det snart dags för Isadora att äta middag, sen blir det Teletubbies och på med pyjamas. Vid 18 brukar hon vilja gå och lägga sig och då ska jag ner till gymet igen! I morgon pausar jag från träningen eftersom jag jobbar på kvällen. Vill umgås med familjen då. :]

Ha en trevlig Kristi Himmelfärdsdag och inte en trevlig Skärtorsdag som jag skrev i förra inlägget, haha. ;]

anna_signatur

Inga kommentarer: