Pages

lördag 23 maj 2009

Låååång natt.

När klockan var drygt 6 kom jag äntligen hem efter en väldigt lång natt på jobbet. Började 17 så ni kan gissa att mina fötter fortfarande gör ont?
Klantig som jag är glömde jag givetvis mina nycklar hemma så jag fick ringa Robin så han kunde öppna dörren till mig. Han somnade dock om väääldigt snabbt. ;]

Det var riktigt riktigt roligt att jobba faktiskt! Massa människor och alla var supertrevliga. De som höll i festen var 4 tjejer som alla fyllde 25, så det var 100-årsfest med tema 100%. De hade till och med tryckt upp t-shirts till oss som arbetade medd 100%-logga, haha. Lite roligare (och tunnare) än våra vanliga Dekår-tröjor. Drygt 140 gäster kom, så ni kan gissa att det var en hel del att göra. Jag var supernöjd för jag fick stå i baren hela natten! Ända sedan jag flyttade till Eskilstuna har jag slavat som bartender på Kåren så nu är jag riktigt duktig på det jag gör. Kan blanda en supergod P2, och mina Peter Parkers är lika fina dem. ;]
Vi sålde rekord för privatfest dessutom! Bara rookieveckorna (nollningen) som gått bättre. Måste varit de otroligt söta bartendrarna som gjorde sitt. ;]
Jag och Emilia is the shizzle.

Inte en endaste läsk eller chipsbit hamnade i min mun, så jag kan stolt deklarera att jag fortfarande håller löftet till mig själv om ingen läsk, godis eller kakor! Känner mig jätteduktig faktiskt. Kvällarna är värst, för då brukar jag bli jättesugen. När jag känner suget tar jag två digestivekex istället med smör på och det fungerar!

Kan också meddela att det går över förväntan att få Isadora att sova lunch i sin säng. Inte ett endaste litet pip utan hon tar sin lilla tumme och sen slocknar hon. Tror faktiskt att hon sover bättre i sängen än i vagnen numera.
Hennes favoritord just nu förutom mamma är "ohoj". Sen går hon omkring med händerna bakom ryggen, så mitt nya smeknamn på henne är "lilla gubben" för hon ser verkligen ut som en liten gubbe. :D
Nytt ord i hennes vokabulär är även "apelsin" - dock i lite förvrängd version, haha. Och hon vet vad allt i ansiktet heter, dvs pekar på näsan när man säger näsa osv. Hon kan även peka ut det på andra människor. Duktig liten tjej!

Nu ska jag äta brunsch, eftersom jag gick upp lite efter 11. Frukost känns lite larvigt då. :P

anna_signatur

2 kommentarer:

Karin sa...

Hehe, bra det att Emma och gänget fick en bra 25-årsfest x4! (Även om jag inte kunde komma och liva upp stämningen ännu mer). Lite tråkigt att jag inte kunde åka till Etuna denna helg, men nästa helg kommer jag, då får vi nog lov å träffas en sväng tycker jag! Nej nu blir det sängen här! =) Kram på er!

Emelie sa...

Det där lät som en jättekul fest ju :-D.
Det blir ju inte särskilt mycket av den varan nuförtiden *hihi*
Hoppas söndagen varit fin.
KRAM!!