Pages

söndag 10 maj 2009

Snart slut på helgen.

Det betyder tillbaka till jobbet, tillbaka till dagis och alla andra sysslor man helst sopar undan mattan under helgen. Märkligt nog får jag fortfarande en liten klump i magen när det närmar sig måndag. Jag vill ju fortsätta vara ledig med min familj!
Samtidigt vet jag att Isadora trivs så himla bra på dagis, hon har sina vänner där som hon leker jättebra med och sina förskolelärare som tar så väl hand om henne. De kan aktivera henne på sätt som är lite svårare som förälder tror jag. Jag är lyckligt lottad som har fått en så bra plats, och jag är medveten om att det finns dagis som inte alls är lika mysiga eller har så bra ordning och samma roliga känsla som vi har.

Utan att avslöja för mycket så kan jag berätta att det händer spännande saker närmsta tiden för mig (och familjen blir det såklart eftersom de blir involverade). Måste bara vänta på att verkligen få veta! (Nej, jag är inte gravid så tänk inte ens tanken)

Idag var vi hos faster och farbror (de som har den superbra kameran som tog de fina bilderna här nedan) och firade Jarlens födelsedag lite i förväg. Det serverades en supergod smörgåstårta (jag älskar smörgåstårta!) och gott fika. Kändes som att jag skulle kunna rulla hem efter det. :P
Isadora var fint klädd i klänning och hade från början en tofs på huvudet, men hon vägrar ha kvar tofsar. Jag som ville visa hur långt hår hon hade fått.. :]
Hon har fått jättelångt hår, men eftersom det är så ljust så syns det inte lika bra som om det hade varit mörkt. Oh well, vi har en liten guldlock här hemma. Hon har en väldigt fin hårfärg, vår lilla tjej!

Nu är det Teletubbies som gäller för sessan, sen blir det sovdags! Det har varit en lång dag med massa människor runt omkring, så jag gissar att hon kommer slockna som ett ljus. Eller så blir det som så att hon är överarbetad och vägrar somna, trots att hon är jättetrött. Vi hoppas på det förstnämnda! :]

God natt!

anna_signatur

1 kommentar:

miian sa...

....och nej jag blir inte alls nyfiken-neeeeeeeeeeeeeeeej då!!!!