Pages

tisdag 19 maj 2009

Stackars kameran.

Buhuu...
Isadora fick tag på kameran igår, och ja ni kan ju gissa vad som hände sedan. :P
Krasch boom bang och sen hade vi inte längre den kameran. Suck, suck, suck! Klåfingriga barn + kamera = ingen bra kombination. Ja, ni kan ju få se resultatet...


Okej för att lila är en fin färg, men inte sååå fin. :P

Ringde till försäkringsbolaget men självrisken är högre än vad kameran är värd. Typiskt! Vi ska ner på stan för att kolla runt lite och se om det finns någon möjlighet att få den lagad till ett bättre pris.

Robin är inne på att köpa en systemkamera på avbetalning, men det vete fan. Är lite osäker på det där med avbetalningar. Gillar inte att inte ha något betalt på en gång. Fast jag VILL ju ha en systemkamera. Baha. Nej, vi får se.. just nu är det minst prioriterat faktiskt. Vi har ju den gamla ruttna kameran som vi använde innan Isadora föddes. Oh well, oh well.

Ville mest beklaga mig!

Till en mer positiv sak: Idag var jag på gymmet och svettades som tusan. Det var alldeles för länge sedan jag var där, och det var riktigt härligt att få svettas och känna sig duktig. ;]
Igår kväll tog jag beslutet att vi inte ska äta något godis, några kakor eller dricka någon läsk för resten av veckan. Ni som vill vara med på den här utmaningen är välkomna!
Jag såg en bild tagen på mig igår och efter det var beslutet lätt att ta, haha. Det har blivit alldeles för mycket av livets godsaker sista tiden, och det har satt sina spår. Får helt enkelt inse att jag inte har lika lätt för att gå ner i vikt nu, som innan jag fick barn. Verkligheten är jobbig ibland. :P

I morgon jobbar jag 7:30-14, funderar på om jag ska dra till gymmet efteråt. Kan vara bra att komma igång ordentligt. Idag körde jag bara kondition och mage/ben-maskinen. I morgon kanske jag ska köra kondition och rygg. Den behöver tränas! De har dessutom byggt om gymmet så det finns fler maskiner. Jättefräscht!

Oh well, nu ska vi strax hämta barnet.
anna_signatur

2 kommentarer:

Denise sa...

Neeeej, va tokigt! Ajaj baja Isadora =(

miian sa...

aj ja aj lilla Isadora ;););)
Hoppas det ordnar sig med kamera,mitt tips är att INTE köpa på avbetalning ;)
Har precis gjort mig skuldfri från en sån impulshandling som gjorde för 3år sedan och lik förbannat fick jag betala in 10000kr trots att utgångsskulden inte var alls mycket mer.
Men känner ni att ni klarar av att betala av det fort och att ni verkligen gör det och inte tänker som jag¨"arsch jag betalar den minsta summan och skiter i all ränta som tillkommer" så är det säkert inga problem ;)

Skönt att träna förstår jag,jag saknar vattengympan men jag hittar fan ingen tid alls just nu för att ta mig dit.
Men men det kommer väl ;)

Ha en underbar kväll.kram