Pages

lördag 16 maj 2009

Star Trek.

Igår kom Isadoras farmor och hämtade ut henne till Kvicksund för natten. Jag och Robin skulle på bio igår kväll för att se Star Trek-filmen. Nu är det ju som så att jag aldrig sett ett endaste avsnitt av serien, eller sett någon av de gamla filmerna. Till en början var jag rätt så tveksam, men det var Robins tur att välja film. ;]
Måste säga att jag blev glatt överraskad! Mina fördomar om Star Trek, att det bara var jättenördiga snubbar som uppskattade den sortens film, krossades. Vem som helst, även personer som aldrig sett eller hört något om Star Trek, skulle kunna uppskatta den här filmen! Jag gjorde ju det. ;]

Annars så var det väldigt skönt att få sova ut en hel natt. Även om jag sitter och gäspar just nu så är jag väldigt utvilad. Robin är nere på ICA och köper hem frukost. Bra, för min mage håller på att kurra halvt ihjäl sig. ;]
Vet inte riktigt vad som händer idag, men ikväll är det ju ESC! Heja Sverige. :D

Isadora kommer hem tidigt, vilket också känns underbart. Hur skönt det än är att få sova ut så är det underbart att få ha henne nära också. Jag kan ibland ligga om kvällarna, när hon somnat, och sakna henne. Visst låter det töntigt? :P
Men det är så. Ibland känns det som att jag blev bestulen på hennes första månader i och med förlossningsdepressionen, så jag tar igen det i efterhand. ;]
Underbara underbara Isadora. Kärleken till henne är starkaste kärleken som finns. Lyckan av att se på henne och alla hennes framsteg är fantastisk.

Hon har börjat säga "titt-ut" själv när vi leker. Låter så himla sött! Hon har även börjat säga "katt" och vet precis vad en katt är, trots att hon aldrig ser katter. :P
Får kanske köpa en låtsas-katt, eller be Karin och Elin att skicka kort på sina katter, haha. :D

Nehepp, nu ska jag göra kaffe! Ha en underbar helg, kära läsare.

anna_signatur

Inga kommentarer: