Pages

söndag 7 juni 2009

Helgen som gick.

Det har varit en lång, men väldigt trevlig, helg. Just nu håller jag på att lägga in alla 300 bilder på datorn - ska ladda upp på bloggen sen! Ja, inte alla 300 kanske, men några stycken. ;]
Fler dyker upp i fotodagboken senare!

Ja, här i Eskilstuna tar de studenten på lördagar! Blev lite förvånad när jag flyttade upp hit för fyra och ett halvt år sedan och fick veta det (shit, var det så länge sen jag flyttade?). Men det finns ju inte så många gymnasieskolor här i stan, och de anser väl att det är lättast att ha det på en lördag när de flesta är lediga! Så här i stan tar alla skolor studenten samtidigt. Dock med en halvtimme mellan, hehe. ;]
I Malmö hade vi ungefär 10 dagar då skolorna tog studenten för att det inte skulle bli kaos, men där nere finns det ju typ 50 gymnasieskolor. :P

Jaha, nu signalerade kameran att batteriet tog slut, så alla bilderna hann inte bli inlagda på datorn. :P

Iaf.
Igår tog alltså Philip studenten som sista SMIT-elev. Nu kommer programmet heta IT-programmet om jag förstått det hela rätt. Dagen började väl inte på topp med regn och kyla. Tråkigt! (När jag tog studenten för 8 år sedan hade vi 25 grader varmt och solen sken hela dagen!)
Sen så är den skolgården som Philip hade väldigt dåligt utformad. Den ser ut som en enda smal gångväg - det betyder att alla människor stod som packade sillar och man kunde inte se när studenterna gick ut. Eftersom det regnade hade alla paraply, och det blev ju inte bättre för det. Oh well, familjen Jonsson hade planerat skylten bra, så den var längst av alla - Philip kunde se den och då hitta oss! :D

Sen kom nästa bakslag.
Flaket SMIT hade hyrt från Stockholm syntes inte till någonstans. Efter trekvart fick man tag på den som körde och fick veta att de stod vid fel skola! :P
Skitroligt...
Det var bara till att vänta, medan regnet öste ner och alla andra klasser hade åkt sin väg. Till sist kom flaket - dock helt utan pynt så det fick de först fixa till. SMIT hade dessutom betalat extra för att få värsta ljudanläggningen, men kabeln var förstås inte med...
Efter mycket om och men och lite om till så kom de i väg!

Det regnade resten av dagen, men med gott sällskap, god mat och god dryck så kommer man långt! Isadora lyckades mot alla odds hålla sig vaken efter 18-slaget, och när vi väl kom hem vid halv nio så slocknade hon som ett ljus. Vi fick sovmorgon idag till kvart i nio. ;]

Röstade i morse i EU-valet, (jag hoppas verkligen att ni alla som läser det här och är över 18 år gjorde detsamma - annars jävlar. Här lever vi i ett demokratiskt land och ska ta till vara på den rättigheten. Soffpotatisar har ingen rättighet att klaga sen.), och sen åkte vi ut till Kvicksund för att lämna bilen, äta och fika samt ta en tur med nya segelbåten som heter Stumpan. :D

Nu har Robin cyklat i väg till sin syster. De ska se Anna Ternheim senare i kväll, och jag gillar inte henne för 5 öre. Sömnpillret kallar jag henne. ;]
Eskilstuna firar 350 år och har haft massa med kändisar här. I fredags såg jag Yvonne vilket var en höjdpunkt i mitt liv. Yvonne var stora på 90-talet, och det var då jag såg de, i samband med att kent blev stora. Eller ja, de var inte stora då (nu menar jag 1996) men skulle bli! ;]
Iaf så var det en underbar konsert, och jag njöt i fulla drag när de spelade Bad dream.

Nu ska jag kolla igenom de bilder som hann bli inlagda på datorn!

anna_signatur

1 kommentar:

Lilian sa...

såg en segelbåt som låg precis vid kvicksundsbron när vi åkte till Ps föräldrar.. vi missade precis en broöppning! :) klockan var väl en kvart över fem.. men det kanske inte var ni? :)