Pages

tisdag 9 juni 2009

Lilla söt.


Hur vacker får ett barn bli?

Idag är det tisdag och jag ska till läkaren i eftermiddag. Har inte varit där på ett år drygt, så jag gissar att de bara ska prata om huruvida jag ska fortsätta med min medicinering eller ej. För mig känns det som en självklarhet att jag ska fortsätta äta mina mediciner. Varför inte liksom?
Jag som alltid har haft problem med min serotoninhalt har alltid mått som bäst när jag fått medicin. Då känns det rätt korkat att jag skulle sluta med det och trilla ner i det där hålet igen. För mig är det inget pinsamt eller jobbigt att bli medicinerad. Varför skulle det vara det? Andra äter vitaminer, jag äter serotonin. Värre är det inte. :]

Är rätt trött idag efter att ha haft en väldigt skrikig dotter i natt. Hon har sovit hela nätter ett bra tag nu, men de senaste två nätterna har hon vaknat och skrikit. Dock inte haft nattskräck som hon haft innan, utan bara velat ha välling tror jag. Vi försöker få henne att sluta dricka välling på natten, så senaste månaden har vi sänkt dosen välling från 200 ml till 100 ml. Det verkade hjälpa, för hon slutade vakna till sist. Men ja, som sagt de två senaste nätterna har varit jobbiga. Tror att det kan bero på att det varit så mycket i helgen, och i går var hennes morfar här på besök. Massa intryck för en liten hjärna. :]

Isadora sa morfar igår så min pappa fick höra. Det var mysigt. :]
Det är lättare för henne med min sida av släktens namn än Robins tror jag. Ljuden är lättare helt enkelt. F-ljud är inte helt enkelt eftersom det är mycket hårdare. Men hon lyckades säga Lisa (Lia) till sin faster och Lotta (ooa typ, haha) till farmor. :D
Tror det tar ett bra tag innan hon kan säga Philip dock, hehe. Hon är så rolig mot honom! Ibland är Philip (hennes farbror) hennes älskling och ger honom pussar och kramar, sen kan det tvärvända och hon blir rädd för honom. Mycket märkligt!
En som hon verkar tycka väldigt bra om är Philips flickvän Sanna. Jag förstår henne, för Sanna är jättemysig och trevlig. :]

Jag sitter och planerar att skriva ett inlägg om EU-valet, men måste först tänka igenom upplägget. ;]
Så länge kan ni väl gå in i min fotodagbok och kommentera? ;D

anna_signatur

1 kommentar:

Pethra sa...

Har gjort en mapp med flera fina bilder på er från den dagen, som bara väntar på att bli skickad. :) Men jag har inte din mail-adress. Hittar den inte på bloggen heller, så du kan ju messa eller skriva den i min blogg. Kram!