Pages

onsdag 3 juni 2009

Tråkdagar.

Jag trodde att det skulle bli fint väder ute idag, för när jag vaknade i morse sken solen och det kändes varmt. Gick upp och matade Isadora, tog på mig kläder och skulle gå till dagis. Eftersom det hade varit solsken drog jag bara på mig foppa-tofflarna (jaaa, jag vet att de är fula men de är så sköna ju) och gick ut med barnet. Givetvis började det ösregna och barnet ville inte gå fullt så snabbt som jag ville. Nej nej, hon skulle ju givetvis gå och plocka våta löv på marken, stå och skratta åt duvorna osv osv. ;]
Lilla busan! Efter mycket om och men fick jag bära henne sista biten till dagis. Som vanligt hade hon inte tid att ge sin gamla moder en hejdå-kram, så jag fick tvinga till mig en. ;]

Hon pratar på som tusan numera. Inte för att man förstår så mycket, men hon kan dra igång värsta konversationen! Låter jätteroligt. :D

Igår började jag en sommarkurs som heter Samtida språk och litteraturer i norden. Det låter säkert väldigt flummigt, men det verkar vara något av det roligaste jag läst på högskolan! Kursen behandlar dialekter och igår pratade vi massa om olika dialekter i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Island.

Var och tränade igår och det gick jättebra, och var som vanligt skönt! Mindre skönt blev det dock när jag skulle stretcha och mitt högra knä hoppade ur led. Har haft problem med samma knä i många år nu, så är van men det gör ont som tusan. :[

anna_signatur

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag trodde med det skulle bli fint väder när jag slog upp ögonen kl 5, men icke då. Nu är det grått och mulet igen! SUCK!

Åh jag håller med om att foppa-tofflor är gudomlig sköna! :) Jag har fått stränga order att bara använda mina på jobbet, haha.

Hoppas du får en bra dag trots regn och tråkväder. KRAM!

Denise sa...

AH, ur led??! Läskigt! =(