Pages

måndag 20 juli 2009

Bekvämlighet.

Idag insåg jag hur bekväm jag har blivit med Isadoras dagis. Det tar en och en halv minut från det att jag gått utanför huset till det att vi är inne på dagis. Ja, om jag tar Isadora i vagnen så att säga. Låter jag henne gå själv så tar det minst 10 minuter, hehe. ;]

I alla fall så har Isadora varit ledig från dagis i nästan tre veckor nu. Dels för att dagis har stängt och på det andra dagiset som de sätter barnen på så har det inte varit någon personal från Blåmesen (Isadoras avdelning) förrän den här veckan, och dels för att jag har känt att jag kunnat ta hand om henne hemma själv. Ja, alltså det kan jag ju i vanliga fall också, men jag har pluggat så bra att jag känt att jag kunnat ta ledigt från studierna. Dessutom har farmor & farfar haft Isadora ett par dagar!

Idag var det då dags att lämna Isadora på sommar-dagiset, vilket kändes lite nervöst. Men jag visste ju att Valbona, Isadoras inskolningsfröken, skulle vara där. Det kändes tryggt! Då var det bara det att vägen till dagiset ligger liiiiiite mer än en och en halv minut från oss. ;]
För att visa vad jag menar så har jag fixat kartor!


Sträckan mellan hem och vanliga dagiset: 67 meter.


Sträckan mellan hem och sommardagiset: 947 meter.

Tja, det gick lätt som en plätt i vart fall och förhoppningsvis har Isadora roligt med nya lekkamrater och nya leksaker. Det var barn där från hennes vanliga dagis också, så hon känner iaf igen en hel del. Hon blev inte ledsen när jag gick, utan jag fick en puss och vink. Kändes bra i mamma-hjärtat. :]

Idag väntar plugg för min del. Måste ta igen en hel del, eftersom jag inte pluggat på två veckor. Måste dessutom köpa en bok som vi ska läsa till ett seminarium.

Isadoras favoritljud just nu: att låta som en bil. ;]

anna_signatur

Inga kommentarer: