Pages

lördag 18 juli 2009

En dag i fontänen.

Nu är det varmt som i en ugn i Eskilstuna igen. Det betyder att Isadora behöver kylas av! Vad fungerar inte då så bra som fontänen här i Nyfors? Den är rolig, vattnet är skönt och Isadora älskar att springa runt där. :]



Medan lillskit sprang omkring i vattnet och busade så passade mamman på att ta det lugnt i solen. Jag & Isadora var i Kvicksund igår och solade, och olyckligtvis så brände jag mig något fruktansvärt på ryggen. För att jag inte ska se helt knepig ut var jag ju tvungen att sola ansiktet. :]



Idag har jag dessutom klippt mig! Det behövdes kan jag lova. När det gäller håret är jag väldigt dålig på att ta hand om det. Klipper mig en gång om året typ.. inte bra. Speciellt inte som att jag är väldigt duktig på att färga och platta håret.
Gick in på Gallerian för att besöka Åhléns, men kom ut med ny frisyr istället för att gå till Åhléns. Trevligt. :]
Tjejen var elev så billigt blev det. 150 kronor, och jag är hur nöjd som helst! Hon som klippte var hur trevlig, och duktig, som helst så jag lovade att börja klippa mig var 6:e vecka hos henne, hehe. Fick en snedlugg och lite uppklippt, men längden kunde räddas så har håret till axlarna nu.

I övrigt så har jag varit massivt förskyld (som ett litet svar till dig Ola, och hoppas allt är bra med er också!) i en vecka nu och börjar bli sjukt trött på det. Näsan slutar inte rinna, jag hostar och det är slem i halsen som är riktigt blä. :P
Jobbigast är det när det är så här varmt. Jag svettas och blir klibbig så fort jag kommer ut, och att näsan då är röd av allt snytande och halsen kliar är liksom inte sååå trevligt. Hoppas bara på att det snart försvinner. Kanske är svininfluensa? Den har ju kommit hit till Södermanland. ;P

Nej, nu ska jag ta och natta Isadora, sen ska det bli matlagning. Jag valde fläskfilé med hemmagjord klyftpotatis och rödvinssås till middag. Det ska bli mumma!

Ha en fortsatt trevlig helg, allesammans!

anna_signatur

1 kommentar:

Ola sa...

Härliga bilder!!
Skönt å höra att allt är ok i alla fall, förutom den där slängen av svininfluensa då...Själv har jag en liten kille som åker varv efter varv på sin bobbycar och försöker få fram ett motorläte (men som mer låter som ett monster) och med jämna mellanrum klämmer fram "tuuut-tuuut". Härligt med mornar! ;-)