Pages

onsdag 1 juli 2009

Kan inte låta bli...

Egentligen ska man inte ge trångsynta människor utrymme, men känner ändå att om jag inte skriver något om det här ämnet så kommer jag gå omkring resten av dagen och vara irriterad. Det är inte värt det, så here we go.

Ni minns säkert att jag för några månader sedan hade en person inne i min blogg som lämnade elaka kommentarer om Isadora? Personen kallade mitt barn för ful och tjock bland annat och kunde inte förstå hur jag kunde lägga upp bilder på henne i min blogg.
Well, den personen verkar vara tillbaka. Inte i min blogg, antagligen för att jag inte gett denne utrymme, utan hackar nu på en av mina vänners lilla flicka. Precis som Isadora var för några månader sedan är min väninnas dotter underbart knubbig. Ni vet, det där härliga mjuka hullet som man bara vill äta upp. :]
Väninnans dotter är född i januari, och ammas fortfarande. Underbart tycker jag, att hennes lilla tjej får tillräckligt med näring i sig! Så kommer då den här personen och skriver elaka saker om den lilla tjejen. Något som gör mig frustrerad, ledsen och arg.

I min värld går man inte fram till en mamma eller pappa på stan och säger "vilket fult barn", så varför skulle man då göra det på internet? För att det är lätt att vara anonym så klart. Fega människor hittar alltid ett sätt att våga vara "modiga" på utan att behöva avslöja sig. Hade den här personen kommit fram till min väninna på stan och sagt alla elaka saker? Knappast.
Bakom en datorskärm är det lätt att vara någon annan.

Jag kan sakna tiden då Isadora var "fläskig" som den här personen så vackert skrev. Numera är Isadora mest lång (83 cm) och smal (11 kg). Hon kommer få samma slags kropp som sin far tror jag. De där underbara valkarna runt mage och hals är borta. Istället är det svårt att hitta byxor som sitter bra. Längdmässigt har hon 86 i byxor, men då halkar de ner över rumpan. 80 sitter bra i midjan, men då är de för korta. ;] Jag saknar att gosa med valkarna på låren, som nu är utbytt mot "vanliga" barnben.
Men sånt är livet. Så fort barnen börjar röra på sig så försvinner bebishullet. Så kommer det bli för väninnans lilla dotter också, så jag har sagt till henne att njuta för fullt och skita i elaka kommentarer. Ord som är menade att såra en mammas hjärta är inget att lyssna på. De är skrivna av en person som inte kan må bra på insidan. Det är min starka uppfattning. Annars skriver man inte elaka saker om bebisar.

Hellre en fläskig bebis än en undernärd. Sådetså!


anna_signatur

1 kommentar:

Denise sa...

Fett är fett bra på en bebis, tihi!
Jag kommer sakna Charlottas bulliga goa kinder tror jag när hon inte längre är min lilla tjockis =)