Pages

torsdag 16 juli 2009

Trångsynthet.

Idag var jag & Isadora ute i Slagsta för att mysa med Moa & hennes dotter Ella. När dagen började gå mot sitt slut och vi hoppade på bussen som skulle ta oss hem satte det sig en tant vid Isadora och log mot oss. Sen kommer konversationen.
Tant: Åh, det var en söt pojke du har!
Jag: Tack, men det är en flicka. (Jag ler lite förläget mot tanten)
Tant: Men! Barnet har ju en blå tröja på sig?! (Varav tanten ser väldigt irriterad ut dessutom)

Vi hoppade av bussen och begav oss till hissen vid centralen. En tant åker med oss ner, tittar på Isadora och trycker Isadora rakt på pannan där hon nyligen fått ett stort blåmärke. Isadora tittar blygt bort och tar sig på pannan.
Galen rasisttant: Åh ja, han har i alla fall ljust fint hår. (WHAT?!)
Jag tappar hakan och tror jag hörde fel.
I hissen på väg upp tittar tanten ut genom fönstret och säger något i stil med att det ser ut att bli regn.
Jag: Ja, det är typiskt svenskt sommarväder.
Galen rasisttant: Jo, men allt svenskt är ju underbart.
Slutsats: Det är tur för mig att min son (?) har ljust hår, och att vi bor i Sverige som tydligen är världens bästa land. :P

Ja, det är inte var dag man träffar så speciella tanter på en och samma dag.

anna_signatur

1 kommentar:

Denise sa...

Eh, vad? Vad var det för konstig en? Sen att tafsa på barnet? Usch, hatar när de bara sticker ner sina lortiga fingrar och tallar på ens barn >=(

Charlotta blir också oftast kallad för pojke. Vi kör alla färger på henne, så det blir väl missuppfattning ibland =)