Pages

fredag 21 augusti 2009

Estockholmo.

Igår åkte jag över till vår kära huvudstad för att gå på en arbetsintervju. Jobbet är här i Eskilstuna, men huvudkontoret ligger i Stockholm, därav besöket dit.
Förutom att SJ suger purjolök så var besöket väldigt trevligt! När jag åkte dit så fick jag först åka till Västerås och sedan vidare till Sthlm tack vare dåliga avgångar och rälsjobb så en resa som i vanliga fall tar en timme tog två. Dessutom hade SJ mage att ta extra betalt. Baha!

Träffade pappa och fikade, gick runt på stan och köpte nya skor på ett ställe som heter Deichmann - paradiset på jorden för alla sko-älskare! Hur stort som helst, billigt och fiiiiiina skor! Har ni tid över när ni är i Sthlm, gå dit!
Vi lunchade på Jensens innan det var dags för min intervju.

Hon som intervjuade mig var supertrevlig och allt gick jättebra! Vi hade så mycket att prata om att jag höll på att missa tåget hem, hehe. ;]

I natt var det absolut ingen bra natt, men det berodde inte på blöjtrubbel. Näe, en viss ung dam bestämde sig för att vakna vid halv fyra och inte vilja somna om. När klockan närmade sig 5 gick jag upp med henne så Robin skulle få sova en stund till. Jag tror klockan var närmare 6 när Izzie väl somnade (och jag med). Sen var det bara att gå upp 8 igen. Tror jag sovit runt 3½-4 timmar i natt. Härligt! :P

I kväll kommer min fina mamma hit. Vi ska till Sthlm i morgon igen, hehe. Ska bli mysigt att få träffa henne igen. Dessutom ska vi träffa min bror och hans familj i morgon. Var länge sen!


anna_signatur

Inga kommentarer: