Pages

onsdag 19 augusti 2009

Ge mig tips, tack!

Ännu en sömnlös natt och ögon som går i kors. Nu behöver jag hjälp med en sak...

Trots att Isadora inte äter på natten så kissar hon igenom sin blöja och vaknar givetvis av detta. Jag har letat efter nattblöjor eller iaf lite tjockare blöjor men hittar inget. Nu använde vi Pampers blöjor i storlek 4+ (tror att det är 9 kg upp till 18 kg). Isadora väger drygt 11,5 kg nu så de borde fungera men det gör de alltså bara på dagtid. Vår dotter är en sådan som kissar väldigt mycket nattetid helt enkelt.

Jag har letat inne på ICA Nyfors som ändå har ett brett sortiment blöjor, men hittade inget där som kunde passa oss.
Nu undrar jag om någon där ute har tips på var vi kan hitta bra blöjor som borde fungera på natten för vår lilla tjej. Det börjat ta ordentligt att inte få sova. :[

anna_signatur

5 kommentarer:

Pethra sa...

har tipsat på facebook! :)

Liiindiz sa...

Vi kör med Libero och dom funkar hur bra som helst både dagtid och framför allt nattetid :) Så jag måste rekommendera dom.
Men köp tejpen och inte Up&Go för det är mer en dagblöja!

Hoppas att det ordnar sig.

Camillas nya hem sa...

Vi hade samma problem, men vi hade då Libero. Vi bytte till Huggies och de fungerat toppen! Lycka till!

Marie sa...

Vi hade samma problem, till vi testade en storlek större på natten.

På dagens används Libero Up & Go storlek 5, men på natten används Libero Comfort Fit storlek 6.

Tror storlek 6 är från 12 kg. Värt att testa!

Hogrelius sa...

Hon lägger sig ju tidigt och får välling som innehåller mycket vatten. Då får man försöka byta på henne i sängen när man går o lägger sig själv måhända sent!