Pages

måndag 10 augusti 2009

Nytt om Izzie.

Tänkte ta och berätta lite om vem Isadora är idag. Sommaren börjar lida mot sitt slut, och jag känner att jag har mer ork och tid för min blogg igen. Fast så kanske man inte ska skriva, för då tar motivationen säkert slut. ;]

Isadora kallas numera Izzie. Det har hon gjort från och till sedan hon föddes, men den sista månaden har det blivit dagligen av både mig och Robin, samt personalen på hennes förskola. Anledningen är för att det dels är kortare, och enklare. Dessutom reagerar vår dotter mer på Izzie än på Isadora. Hon kan dessutom säga Izzie och peka på sig själv. :]

Numera är hon 85 cm lång och väger drygt 11 kg. Lång och smal, som sin pappa! Utseendet förändras rätt mycket numera tycker jag, och hon är en blandning av sin mamma och pappa. Innan såg jag inte så mycket av Robin i henne, men det kan jag göra nu. Roligt! Hon har sin pappas långa pianofingrar och hans bångstyriga hår. ;]
Isadora är väldigt blond och har fortfarande lockigt hår, men inte lika lockigt som innan jag klippte henne. Det går att reda ut numera, hehe. Men på morgonen står det åt alla håll och kanter och hon har sin pappas Stig-Helmer. :D

Knallblåa ögon har hon också, och det känns som om de kommer att stanna. Men man ska aldrig säga aldrig. Mina ögon var blåa fram till skolåldern ungefär, sen blev de kattgröna. Men det är ju mer ovanligt så att säga.
Hon springer som en galning vilket mer än ofta gör att mammans hjärta slår dubbla slag, alternativt stannar för ett ögonblick. ;]
Isadora är sin pappas dotter på fler än ett sätt. Dels så är hon oerhört pappig, och dels så är hon precis lika klantig som honom. ;]

Pappas tjej ja..
Det där är med blandade känslor jag säger att det är både roligt och jobbigt. Emellanåt känner jag mig väldigt bortglömd och blir ledsen för att hon springer till pappa hela tiden. Samtidigt är jag väldigt glad att de har sån fin och nära kontakt. Det finns barn där ute som bara springer till mamma konstant och knappt vet att de har en pappa, så på så sätt känns det mysigt att deras relation är så vacker. Det kommer nog en dag då det är mamma som gäller. ;]
Annars är farmor&farfar och morfar största hjältarna just nu! Är farmor i närheten så duger ingen annan, och var och varannan dag tjatar Isadora öronen av mig om farfar, haha. Igår var morfar på besök och då var det bara moffa moffa moffa. Det första Isadora sa i morse när jag plockade upp henne var moffa. :]

Isadora är en bestämd ung dam med oerhört stark vilja. Det är bra att hon har det, för det kan behövas när hon blir äldre men samtidigt hamnar vi ofta i konflikter vilket är rent ut sagt skittråkigt! Jag är av den uppfattningen att hon inte ska bli bortskämd och få sin vilja igenom när det gäller allt, medan hon är av uppfattningen att allt ska ske enligt hennes vilja.
Jag behöver kanske inte ens nämna att jag blivit en tjatmamma trots att jag aldrig skulle bli det? ;]

Isadora tycker om att lägga puzzel, att dra något av sina djur i koppel så som taxen Tommy, larven Lasse och sköldpaddan Skölda. Att bygga torn av klossar och sen demolera allt med ett brak är också väldigt roligt! Innan det är dags för att sova tycker hon om att titta på Teletubbies, bilen Brum eller Nalle Puh. Då brukar hon sitta still i soffan med blicken koncentrerad på teven, tummen i munnen och fingrarna pillandes i sitt hår.
Hon brukar få lägga sig runt halv sju om kvällarna och för det mesta slocknar hon som ett ljus. Givetvis vill hon ha lelle (välling) innan hon somnar. Något som är roligt att göra medan hon ligger i sängen och väntar på pappa som gör lelle är att mamma tar hennes gosedjur som ligger i sängen, sen kastar ner de över henne. Då brukar Isadora skratta gott, och det är viktigt innan hon får somna tycker jag! :]

anna_signatur

2 kommentarer:

Robin sa...

Vad fint skrivet! :)
(Fast pussel stavas väl utan z?)

miian sa...

hey babe!
Vad fint med en sammanfattning om Isadora och hennes utvecklig!

Tack för kommentaren om Lowa.
Hennes hår är underbart och numera har jag inga som helst problem med att reda ut det,det har väl växt till sig på nåt vis.
Men visst det läggs nog en 10min varje morgon på håret som måste blötas,kammas,redas ut och luggen ska sättas upp,men som tur är så älskar Lowa att bli ompysslad med både fixa håret och måla naglarna ;)
Så det går an.
Vi får väl se om det är lockar som stannar för evigt eller om de är tillfälliga.

Har du börjat skolan nu?
Kom du in på allt du sökte?
Kram