Pages

tisdag 11 augusti 2009

Vilken skitdag.

Idag är det inte min dag. Den började katastrofalt och just nu känner jag mig allt annat än pigg.

För det första har jag sovit cirka 3-4 timmar allt som allt i natt. Isadora vaknade i natt och började härja. Första gången tog Robin henne och bytte blöja, men efter en stund började hon gasta igen och då gick jag in till henne. Höll henne tätt intill mig och vaggade lite fram och tillbaka. Supermysigt! Speciellt när hon lade sin mjuka kind mot min.. åhh, vilken kärlek jag kände! Efter att hållt henne nära mig i 15 minuter lade jag ner henne och hon somnade om gott.
Tyvärr gjorde inte jag det.. :[
Låg klarvaken och hittade ingen skön position att ligga i. Det är drygt när det händer! Vill ju inte gå upp heller, för då skulle Isadora säkert vakna, och jag skulle aldrig kunnat somna om.

Var jobbigt att gå upp när klockan ringde, men det var bara till att vakna. Isadora sov fortfarande så jag hann göra mig i ordning innan jag gick in till henne. Det som mötte min näsa var ingen trevlig doft.
Isadora var hur glad som helst och flinade mot mig, precis som för att säga "hehe, här har du morsan!". Höll henne under armarna på väg in i badrummet för att inte trycka upp blöjan ännu mer. Då började hon gnälla. Men hennes gnäll var inget emot vad jag ville göra när jag drog av blöjan. Fy sjutton!!
Hur tusan kan en 85 centimeter liten människa få ut så jäkla mycket bajs?? Jag fattar ingenting. Det var precis överallt. Så jäkla vidrigt var det. Den stanken.. huh.
Givetvis började Isadora korva sig och skulle inte alls ligga still när jag försökte torka av henne, så det kom ju bajs överallt. Mycket mysigt!

Efter det skulle vi alltså försöka få i oss frukost. Min aptit var inte på topp kan jag säga. Jag drack ett glas juice medan Isadora fick i sig en tallrik gröt. Sen på med kläder och i väg till dagis. Väl på dagis så är Isadora grinig och vill inte alls vara med. När jag gick så gnällde hon massor, vilket givetvis gjorde att det kändes skitjobbigt för mig att gå. Ville mest av allt bara stanna och krama, men vet att det inte hjälper och att Isadora med all säkerhet blir på bättre humör så fort hon börjat leka.
Gick hem och när jag kom innanför dörren så stank det fortfarande bajs i hela lägenheten, så det var bara till att öppna alla fönster och balkongen för att ens kunna vistas här hemma.

Öppnade upp min mail där jag fått avslag från CSN. De saknar poäng, men de berättade inte hur många poäng. Mycket märkligt med tanke på att jag blev beviljad pengar för sommarens studier. Givetvis har inte poängen för sommaren inte kommit in - kursen är ju inte avslutad! Gah. Jag blir så trött på CSN.

Sitter nu och skriver en essä som ska lämnas in på fredag. Har skrivit en hel del, men nu har jag tappat flåset. Vet inte riktigt hur jag ska utveckla essän vidare för att den ska bli på det sätt min lärare vill ha den. Lite små-ångest. :[

Just det, berättade jag att jag även har pms, mensvärk och svettas värre än en klimakterietant?

anna_signatur

2 kommentarer:

Robin sa...

Du skriver bra och roligt! :)

daggdroppe sa...

Det är sådana dagar som härdar en!! Vilken tur att även skitdagar tar slut.