Pages

onsdag 16 september 2009

Ny vecka, nya tag!

God förmiddag allesammans!
Hoppas att allt är bra med er? I det Högreliusanska hemmet är det mesta bra faktiskt. Isadora är frisk och kry och sitt vanliga galna jag. ;]
Mamman i familjen dricker fortfarande hostmedicin med morfin i, men börjar trappa ner nu som en annan junkie. Hehe. ;]
Pappan jobbar och står i, tjänar fett med cash så frugan kan shoppa järnet i slutet av månaden, haha. Näe, riktigt så är det väl inte men allt går bra för honom och det är underbart!

Skolan är igång på fullt allvar nu, och det känns. Tyvärr har jag två kurser som kolliderar vilket gör att jag känner mig stressad och har lite ångest. Känns som att jag inte kan ge mitt allt i någon av dessa kurser, så båda två blir lidande. Men jag gör mitt bästa, och mer än så kan jag ju inte göra.
Favoriten just nu heter Leksaksdesign och den är verkligen intressant och rolig! Kursen är på måndagar, kvällstid men det gör inget. Hinner umgås med Isadora under eftermiddagen, och hon går och lägger sig en timme efter att jag gått till skolan så hon får lite ensamtid med sin pappa. Tycker att det är viktigt att de får den tiden tillsammans, och jag tror att de också uppskattar det. Robin och Izzie är två busar och hittar alltid på massa hyss, hehe. ;]

Just det, jag tror jag hittade orsaken till förra veckans feberattacker. Tyckte att det var märkligt att Izzie hade så hög feber i 5 dagar, men upptäckte för nån dag sedan att det var en ny tand på gång. Nu finns det inte så många saknade tänder kvar i munnen på henne! Tror det är två eller tre tänder kvar, sen är hela munnen full. Märker att hon har lite ont, för hon vill bitas extra mycket, och hon vill helst inte borsta tänderna. Men hon är snäll och låter oss ändå dra lite med tandborsten, så länge hon får borsta själv efteråt. :]

Igår jobbade jag några timmar på Espresso House. Var skitnervös, för jag hade hand om stängningen, men det gick över all förväntan! På söndag gör jag min allra första ensamma dag där. Då vet jag om jag vill fortsätta eller ej. Enligt min chef är söndagar långsamma, och det hoppas jag verkligen! Vill helst att min första dag ska gå riskfritt. ;] Oh well, vi får väl se. Det går nog bra ska vi se. Ni får gärna peppa mig! ;]

Sörjer lite över Patrick Swayzes död. När jag var yngre dyrkade jag honom. Jag och min syster Sofia såg säkert Dirty Dancing 10 gånger på raken som barn. Vi kunde alla låtar och båda var såååå kära i Johnny och avundsjuka på Baby. ;]
Måste nog titta på DD snart!

På fredag ska busan till Kvicksund så vi ska nog passa på att gå på bio. I helgen kommer kanske Linnea hit också! Jag hoppas verkligen det, för vi har inte setts sedan i december. Det har ju hänt en hel del sedan dess, hehe. ;]

Var på BVC igår förresten! De är ju lite sena i Eskilstuna med det här att kalla på besök. Vi var alltså på 18-månaderskontroll igår, men Izzie är ju 20 månader. Oh well, huvudsaken är ju att hon fick sin vaccination. Kan ju lugnt meddela att det är värsta tänkbara åldern att försöka göra en läkarundersökning på. Ungen skrek som en galning och korvade sig ur vårat grepp hur vi än satt med henne. Till sist lyckades de iaf kolla lungor, underliv och bäcken plus ge spruta. Efteråt var hon lugn som en filbunke. Vår lilla dramaqueen. ;]
Lyckades efter mycket om och men få en vikt -11,4 kilo och 86 cm lång. Lång och smal fortfarande! Tror att hon kommer få Robins kropp. Han är väldigt lång och slank med seniga muskler. Men det återstår att se. Hon kanske slutar växa när hon är 10, haha. Nej då, vi får se. Än händer det massor med henne. Vi föräldrar märker det inte, men alla andra ser.

Nu ska jag sluta babbla, för ni orkar nog inte läsa mer. :P

anna_signatur

Inga kommentarer: