Pages

måndag 5 oktober 2009

Ännu en helg.

Är det bara jag eller försvinner helg efter helg? Förstår inte var tiden tar vägen, eller vad jag gör med all tid. Vad tusan gjorde jag innan Isadora kom till världen? Min lilla plutt.

I morse var hon supergosig. Jättetrött också för den delen, precis som sin mamma. Jag hann göra mig i ordning innan jag gick in till henne och fick väcka henne. I natt höll hon låda ett bra tag så det var inte så konstigt att hon var trött i morse, min lilla busa. ;]
Well, vi gick upp och hon fick nya kläder på sig innan det var dags för frukost. Isadoras nya favorit är icas egna lättyoghurt med jordgubb och vanilj. Sen lite flingor i det och hon äter som om hon aldrig sett mat tidigare. :P

Efter frukosten hade vi tid kvar innan det var dags för dagis så vi lade oss i soffan och slö-glodde på bilen Brum. Isadora låg bredvid mig på en kudde men efter 2 minuter satte hon sig upp och sa "bomma", som betyder komma. Hon kröp upp självmant i mitt knä och lade sig tryggt mot mitt bröst. Jag behöver nog inte berätta hur underbart det var, för det hörs nog på min text. ;] Isadora är ju inte så mysig av sig, utan väldigt självständig. Därför njuter jag extra mycket då gånger hon bestämmer sig för att komma till mig och kramas.

I går tog vi en promenad till Tuna Park där vi shoppade en del smått och gott. Jag behövde nya skor eftersom alla jag äger läcker så mina fötter alltid är plaskblöta. Inte speciellt skönt kan jag meddela. :P Hittade iaf nya skor inne på Din Sko som var skitsnygga! Vad tycker ni?
Själv är jag jättenöjd för nu blir jag lite längre samtidigt som jag slipper bli blöt så fort jag går ut. Och går ut, ja det gör jag ofta numera!
Köpte även ett bälte eftersom mina byxor hasar ner över rumpan hela tiden och det bälte jag har är för stort så hålen har tagit slut, och det går inte att göra nya! Det "värsta" med att gå ner i vikt är just att det blir dyrt rent klädmässigt. Inget sitter som det ska. Men det känns onödigt att köpa nya kläder så som byxor och tröjor eftersom jag fortsätter gå ner i vikt. Kan inte gå och köpa nya byxor var 3:e kilo. Då blir det en jävla massa byxor i garderoben till sist. :P

Isadora har fått nya kängor så hon inte blir frusen om sina små fötter. 400 kronor för ett par skor som hon bara kommer kunna ha i höst/vinter låter kanske dyrt, men jag ser hellre att hon får ett par ordentliga skor som håller, än att behöva köpa flera stycken som går sönder eller inte håller måttet. Vi var dessutom inne på Name it och passade på att köpa tre nya långärmade tröjor till henne. Kom på att vi hade väldigt ont om långärmat till henne i rätt storlek så det passade oss bra att de hade erbjudandet tre stycken för 120 kronor. :D Ett tips till er som är ute efter långärmat till era barn! Tröjorna fanns i små storlekar (62) ända upp till storlek 164.

Nehepp, dags att göra annat! Puss och kram på er.



anna_signatur

2 kommentarer:

Charlotta- skrutten! sa...

Av ngn anledning är jag dum och köper skor från skopunkten till mig själv och de går nästan alltid sönder. Mina höstskor gick sönder efter en säsong. Man borde satsa mer på kvalitet och inte pris =( Hmm, kasnke dags att titta efter nya. Fanns mkt snyggt på din sko! Tror att helklack är ganska skönt att gå i jämfört med en vanlig, så det är nog ett par bra skor du köpt, coh så kommer du en bit från vätan ;)

Charlotta- skrutten! sa...

Köpte just 18 plagg på Tradera för 180 kr, dvs 10 kr/st i storlek 86/92 till senare. Ganska bra va? ;)