Pages

torsdag 15 oktober 2009

Framsteg

Här hemma går allt framåt på alla plan. För min personliga del så känns livet lättare och gladare. Mycket har med min viktnedgång att göra, men även skolan känna lättare. I vår ska jag skriva mitt ex-jobb, och det ska jag göra tillsammans med en väldigt fin väninna till mig, Emilia. Vi har samma tankar och idéer så det känns som att vi kommer klara av det galant! Känns som en tung sten har ramlat från mitt bröst. I morgon ska vi träffas och prata igenom våra funderingar. Jag hoppas att vår idé blir godkänd av högskolan, men tror nog att den blir det faktiskt. Emilia pluggar rumslig gestaltning och jag textdesign - kan det bli en bättre kombination? Tror inte det. :]

Isadora växer så det knakar här hemma. Hon sover hela nätter för det mesta och är en riktig sjusovare på morgonen! När klockan slår 8 är det meningen att vi ska gå upp, men Isadora hade lätt kunnat ligga kvar till 9, hehe. Undrar hur det blir i tonåren? Hon lär sova hela dagarna då. :P
En ny sak är att Isadora har börjat prata i två-ord. Alltså, hon säger t ex "Mamma kom", "Titta Apa" (Nicke Nyfiken) osv. Det nyaste hon lärt sig att säga är "älskar dig, mamma/pappa". Så himla sött! Jag märker att hon försöker säga massa mer så hon är verkligen på gång att prata på allvar. :]
Vi har fått beröm på dagis för hennes tal och talförståelse, och ni kan ju gissa om vi är väldigt stolta? Hon både pratar och förstår mer än många i hennes ålder och det känns så oerhört roligt! Ja, jag skryter om mitt barn och det har jag all rätt till. ;]
Isadora är fortfarande lång och smal med naglar som växer ut så fort jag har klippt de små rackarna. ;]

I kväll är det VV-möte, men jag har inga stora förväntningar på kvällens invägning. I lördags var jag nämligen på tjejfest som dessutom hade utgång, och som de flesta vet så är alkohol fruktansvärt dåligt att dricka vid önskad viktnedgång. M;en jag deppar inte för det, för jag hade så fruktansvärt roligt i lördags att det lätt var värt att gå upp i vikt (kanske) och ligga bakis i två dagar, hehe. Det är inte ofta jag går ut och det är inte ofta jag dricker så för mig betydde helgen mycket. Men nu lär det dröja innan nästa utgång, haha.

Ska försöka lägga in lite bilder också vid tillfälle. Sitter på laptopen och den är långsammare än Kristina Lugns röst. :P
Ha de så bra, fina vänner!

anna_signatur

1 kommentar:

Charlotta- skrutten! sa...

Va härligt med Issis utveckling. Kul när kommunikationen sätter igång på allvar! Längtar efter Charlottas språkkunskaper kommer igång =)