Pages

onsdag 4 november 2009

Glögghavrekakor.

Jag bara måste tipsa er om dessa kakor! Baka baka liten kaka.. :]

På fredag fyller jag år. Hur tusan jag redan kan bli 27 år är över mitt förstånd, men enligt mitt leg så blir jag det. Mycket märkligt!
Har iaf påbörjat bakning inför helgens familjekalas. Hittade receptet genom viktväktarna (kakorna innehåller 1,5 points!) och var tvungen att testa. Det ligger inte i min natur att kunna baka utan jag är mer matkunnig, men damn! Kakorna blev skitgoda. :D
Just nu har jag en bunke med deg till mandelformar i kylen, så om en kvart ska jag påbörja bak nummer två! Får se om jag hinner göra kanelbullar med mandelmassa också efteråt!
Igår bakade Robin chokladmuffins med hallon (alla recept är VV-vänliga) som även de smakade gott. Tror att det blir första gången vi verkligen bakar allt från scratch till våra kalas, förutom de vanliga chokladbollarna som faktiskt får lysa med sin frånvaro den här gången. ;]

Jag glömde berätta något om Isadora. Numera bajsar hon aldrig i blöja, utan hon säger till när hon vill gå på pottan! Woho, känns underbart! Igår när blöjhinken tömdes kom jag på mig själv med att inte få kräkkänslor - det luktade inget eftersom det inte fanns några bajsblöjor! Underbart, underbart. Min dröm är att hon ska vara helt fri från blöjor innan 3 års ålder, och som det ser ut nu så ser det väldigt ljust ut. Duktig kicka!

anna_signatur

2 kommentarer:

Elin sa...

Gud vad gott med kakor! :D Duktig du är! :D

Denise sa...

Va härligt att inte ha några bajsblöjor! Vi har två olika hinkar- en för kiss och en för bajs. De luktar fan båda två dock =(