Pages

fredag 18 december 2009

Exjobbet är på G!

Nu gott folk kan jag äntligen meddela inom vilket ämne jag och Emilia ska skriva vårt examensjobb, eller om det blir en C-uppsats. Det har vi inte riktigt valt. För de som inte vet skillnaden är det som så att en C-uppsats är en vetenskaplig djupdykning inom ett område. Ett ex-jobb är när man tar fram en produkt av något slag. Kan t ex vara en broschyr etc.

Vi ska fokusera på vad som skapar otrygghet inom ett mindre bemedlat område, som exempelvis Rosengård, Botkyrka eller Alby. Det som människor ofta kategoriserar som "ghetto".
Vad i den offentliga miljön är det som skapar otrygghet?

Själva fältet är nu bestämt, så det som ska ske nu är att vi ska avgränsa oss eftersom området är väldigt brett och stort. Eftersom Emilia är rumslig gestaltare (typ interiör/exteriör) och jag textare så måste vi dessutom integrera bådas områden för att vi ska kunna få ut en examen i just vår inriktning. Det ska bli oerhört spännande, och jag är så tacksam och glad att få skriva med en bra tjej som Emilia. :]

I kväll ska Robin på julmiddag/fest på jobbet så då kommer Emilia hit och umgås med mig. ;] Vi ska se film, moffa lätt-chips och snacka strunt. Isadora får sova, haha. :D
Idag är för övrigt sista dagen på dagis för Isadora, sen har hon jullov i drygt 3 veckor. Härligt för henne! Själv så kommer jag att sitta med skolarbeten stora delar av jul och nyår, så det blir inte mycket ledighet för min del. Oh well, så är det att vara högskolestudent på sluttappen.

anna_signatur

1 kommentar:

Pethra sa...

Vilket kul område! Det är ju precis sådant som jag håller på med i min utbildning och i mitt ideella arbete. :) Vilket område har ni valt?