Pages

måndag 14 december 2009

Its alive, its alive!

Jag veeeeeet! Anna är seg som sirap.

Ska försöka orka skriva lite om vad som hänt senaste månaden. Anledningen till varför jag inte skrivit något på länge beror helt och hållet på att jag har haft så fruktansvärt mycket att göra i skolan sista tiden, så när jag väl varit hemma har jag inte haft någon som helst ork eller lust att skriva. Min blogg handlar om min egen vilja att skriva för min egen skull, och jag vill inte skriva bara för att skriva, om ni förstår vad jag menar?
Men nu börjar det äntligen bli lugnare på skol-fronten och jag ska försöka få mer lust och engagemang att både skriva och läsa era bloggar. Som ni kanske förstått har jag inte orkat läsa några bloggar heller, så därför har det ekat tomt i era kommentarer. ;]

I dag har det varit en lååång dag för mig. Ända sedan Augusti har jag läst en kurs som heter Leksaksdesign. Det har varit superintressant och roligt, men fruktansvärt mycket att göra! Klockan 9 i morse var jag på skolan, och kom hem vid 20 i kväll. ;] Vi hade en stor gala för kursen avslutades idag, så vi har haft presentationer, uppvisningar, media har varit som tokiga osv osv. På tal om media, om ni är vakna vid 7:30 i morgon, tisdag, så sätt igång TV4. Först är det regionala nyheter och där kommer vi vara med, sen vid 7:40 är det nationella TV4 där Emma från min grupp presenterar vår as-coola idé - KubIQ! :D
Jag var även med i direktsänd radio idag, och gissar att det klippet kommer finnas på P4 i morgon. Jag ska länka, lovar!

Förutom skola? Tja, Robin är fortfarande sjukskriven. Han hade en vätskefylld cysta på stämbanden som slutade med att han fick sövas och opereras. Jag tror att den där cystan funnits i åtminstone 4 år för han har varit hes så länge vi varit tillsammans. :P
Nu börjar han låta normal på rösten, och det är rätt coolt faktiskt! Han blir lätt trött så han pratar mindre än vanligt.

Förra veckan var pappa underbar och tog med mig på lyxkryssning till Helsingfors i Finland. Vi bodde i lyxhytt, åt suverän mat och bara gottade oss. Var jättefint att få umgås med pappa på det sättet och vi hade verkligen två trevliga dagar tillsammans! Tack snälla pappa, jag behövde verkligen den resan.

Isadora då? Ja fy tusan vad ungen växer! Snart två år gammal och en stöddig liten skit, haha. Hon har en vilja som heter duga och utvecklas i raketfart. Vi var på utvecklingssamtal på dagis för nån vecka sedan, och det var med ett stort leende på läpparna och stolthet i hjärtat vi gick därifrån. Isadora är väldigt tidig med både tal och talförståelse, vilket lärarna var väldigt imponerade över. Varje dag kommer det nya ord och nya meningar från lilla tjejen, och ibland tappar jag hakan. Det var nån dag jag pratade med Robin om Brad Pitt. Jag sa hans namn bara en gång och nån minut senare sitter Isadora och säger.. just det, Brad Pitt! Haha. :D
Emilia, en vän, lyckades få höra Isadora säga "Oh my god" också. Oj oj, nu får man verkligen hålla tungan i styr!
Bajsar gör hon numera bara i pottan. Enda gångerna det hamnar i blöjan är om hon bajsar på natten, annars säger hon alltid till. Duktiga tjejen! Mitt hopp om att få henne helt blöjfri innan 3 års ålder känns självklart.

Jag ska inte skriva mer nu, för då blir det bara långt och jobbigt att läsa. Ska försöka återvända i morgon med lite mer uppdateringar. Typ lägga in bilder. :]
Nu ska jag lägga mig och sova så att jag orkar mig upp vid 7:30 i morgon! Isadora lär inte väcka mig, för hon är som en tonåring redan nu - går helst inte upp innan 9 på morgonen, haha. Nån helg väckte hon oss inte förrän vid 10. Oj oj, hur blir det om 12 år när det är meningen att hon inte vill gå upp? :P


anna_signatur

1 kommentar:

Lilian sa...

såg dig i kuriren också.. glömt att säga det. :) hmm.. uppdaterade du bloggen nu.. för det var nu jag fick upp dom i bloglovin.. very strange.. 9 blogginlägg på en gång.