Pages

torsdag 17 december 2009

Rekord.

Huh, satte mig för att betala räkningar nyss och det var ingen vacker syn. Hur kommer det sig att december/januari alltid är de värsta månaderna på året? Dessutom precis då man behöver pengar som mest! Vi brukar snitta räkningar på runt 7000 kr/månaden, men den här omgången hade vi räkningar för över 10 000. Blä! 3000 kronor är ändå en hel del extra, men som tur var så fick Robin en bra sjuklön. Den kom alldeles lagom till det att julmat ska handlas. Vi har avklarat alla julklappar nu iaf, eller ja de som ska delas ut under julhelgen! Min syster och min brorsdotter är kvar, men de köper jag till när vi ska ses! :]

Vi gör samma sak i år som förra till Isadora. En lite dyrare leksak och sen en del smått och gott. I år har vi köpt en Toby som ser ut såhär:

Hoppas att hon gillar den! Jag är förtjust i leksaker som är pedagogiska och lärorika, och med den här så kan man lära sig alfabetet och siffror. Isadora är redan grym på siffror (kommer inte från mig!) och kan räkna från 1 ända upp till 10! Fantastiska unge. :D
Idag köpte vi lite kläder som hon ska få i julklapp, bland annat en superfin polotröja.

Annars är jag mest spänd över Robins kommande reaktion på den julklapp jag köpt till honom. Själv är jag övertygad om att han kommer tappa hakan och bli väldigt överraskad, men sen får vi väl se om han tycker om den eller inte. ;]

Nu ska vi åka till Maxi och handla massor med mat och gottis till julen. Pappa ska fira med oss så han har skickat över pengar för handling. Härligt! Ska se till att köpa hem riktigt god julmat. Jag är ju inte förtjust i julmat utan äter mest köttbullar och prinskorv, men i år ska jag vara en mysig värd. :]


anna_signatur

1 kommentar:

Lilian sa...

det som är så himla gott med jansson ju.. mkt grädde ska det vara! sen inte att förglömma senaspsill eller julmust. :)