Pages

måndag 21 december 2009

Wii balance board

Igår bestämde vi oss för att slå till och köpa Wii Balance Board av en kompis. Vi fick brädan och ett spel för 700 kronor, så det blev vår gemensamma julklapp. Testade brädan så fort Isadora gått och lagt sig för sin lunch-vila, och ni kan omöjligt ana vilken fruktansvärd träningsvärk jag har idag!
Gjorde både balans, aerobics, styrka och yoga vilket resulterade i 45 minuters effektiv träning och muskler som gör sketaont idag. :P
Oh well, det var bara att slå på brädan idag också, så nu har jag kört ännu ett pass. Ska försöka köra ett pass varje dag, men längden på varje pass lär variera. Jobbigast var joggingen så klart, och jag svettades som en grillad gris efter ett pass. Men jag måste ändå medge att jag tycker om att jogga, eller ja, känslan som kommer efteråt. :]
Yoga däremot är jag inte så förtjust i. Jag föddes med dålig rygg, och yoga är väldigt ansträngande för min stackars rygg. Hittade dock en övning som inte skadade min rygg, Warrior. Den var lite skön för låren!

Roligast i dag har Isadora varit. Vi var ute på en promenad, hon ramlade och jag skulle hjälpa henne upp. Hon bråkade lite med mig varav jag utbrast "Men Gud!". Vad tror ni ungen skriker fram efteråt? "Men Guuuud!". Haha, lät för roligt. :D

anna_signatur

1 kommentar:

kexordesign sa...

Har också börjat köra lite träning på mammas bräda här hemma! Tycker yogan var helt underbar! Jättesvår, men precis vad min kropp behöver, varför har jag inte upptäckt det förut?! =)

Kram!