Pages

fredag 8 januari 2010

Fint besök.

Anledningen till min nedstämdhet häromdagen berodde mycket på att det snart är Isadoras födelsedag och den enda som kan komma på "rätt" dag är min pappa eftersom han bor närmst (Sthlm) och inte har jobb-relaterade problem som ställer till det.
Mamma och Tim bor utanför Karlstad, i en by som heter Deje. Där jobbar mamma som ombordspersonal på tågen till Norge, vilket medför att hon är bort var och varannan helg. Tim jobbar som högstadielärare så för honom är tider inga större problem.
Min syster Sofia och hennes sambo Anki bor i utkanten av Lund, där Sofia jobbar som sjuksköterska på dialysavdelningen och Anki jobbar som högt uppsatt chef på Sony Ericsson. Ja, jag behöver nog inte berätta att de båda har krävande jobb som gör att de inte alltid är hemma på helgerna.
Min bror och hans fru bor i Gävle och de har vi inte så mycket kontakt med, trist nog.

Men i morgon kommer Sofia och Anki hit iaf för att fira Isadoras födelsedag några dagar tidigare! Det ska bli himla härligt och jag längtar hur mycket som helst. Igår var jag ute och gjorde i ordning deras julklapp. Hoppas att de kommer tycka om den! :]

Jag saknar min familj mer än vad jag kanske berättar om, för de står mig väldigt nära. Min syster och jag var som katt och hund som små, men så fort vi flyttade från samma lägenhet så kom syskonkärleken. Hon betyder otroligt mycket för mig!
En av anledningarna till varför jag inte skulle vilja ha ett ensamt barn är för att jag vill att Isadora ska få uppleva allt gott (och ont!) som kommer med ett syskon.

Mamma och Tim skulle komma den 23:e så det blir kalas för Isadora tre helger i sträck, haha. Jag tror inte att hon kommer klaga! ;]


anna_signatur

3 kommentarer:

Elin sa...

Vad mysigt och roligt att dom kommer snart! :) Och roligt för Isadora med så många kalas!

Kramar!

Denise sa...

Du har verkligen spridd familj =(
Har "tur" som har hela min i Etuna. Fick ditt meddelande på Facebook. Jag har tenta på min distanskurs och projektredovisning hela helgen (urk) så vi kan inte komma. Hade varit mysigt annars!

Vi får ta en fika när jag kommer till Etuna nästa gång. Förhoppningsvis snart om jag får jobb, men de dumbommarna dröjer med sitt svar =(

Linnea sa...

Åh, jag har glömt att svara på ditt sms, förlåt! =( Jag är förmodligen på väg hem från Halmstad, och sen är jag dessutom bjuden på ett annat kalas i Norrköping samma dag. Men jag får ta och komma upp någon dag i vår när det har blivit lite varmare. =) Hoppas ni får jättetrevligt på alla kalasen i alla fall!