Pages

onsdag 20 januari 2010

Gör som jag!

Istället för att gå med i fejkade Facebook-grupper a la "gå med i den här gruppen så skänker vi 2 kr per medlem till Haiti" så tycker jag att ni ska göra som jag gjort:

Sms'a Liv till 72900 så skänker du 50:- till Läkare utan gränser

De allra flesta har råd med 50 kronor i det här landet. Kan man köpa chips, godis och läsk till fredagsmyset så kan man ge 50 kronor för att hjälpa människor i ett land som verkligen behöver din hjälp. Vi lever i en globaliserad värld och jag anser att det är oerhört viktigt att visa medmänsklighet i en tid som denna. Så snälla, skicka i väg det där sms:et nu!


anna_signatur

1 kommentar:

Denise sa...

Vi har skänkt kläder till ett värde av många hundralappar till röda korset. jag hoppas de kan sälja det och använda pengarna på det sättet.
Håller med- tänk vad man slösar en tia hit och dit på skit (godis mm), men så svårt när det kommer det till gåvor. jag trooor att det är för att man inte ser resultat direkt. man vill ha ut ngt för pengarna på direkten. Eller, jag kanske har fel...
Jag ger 100 kr/mån till WWF och det känns bra i hjärtat. man får inte glömma djuren som drabbats...