Pages

torsdag 14 januari 2010

Isadora två år!

Idag fyller vår älskade, underbara, smarta, fina unge två år. Mycket märkligt att tiden bara kan springa i väg sådär. Låg igår kväll och hade nostalgi för mig själv. Robin förstår inte riktigt det nöjet. ;P
Iaf så tänkte jag tillbaka på tiden jag var gravid och hur förlossningen blev samt den första tiden som mamma. Min graviditet var tuff och inte alls barmhärtig så att säga. Jag spydde konstant i 6 månader, svimmade till höger och vänster samt fick foglossning i vecka 17. Inte så nice! Jag hade drömt om en "vanlig" förlossning, och i mitt förlossningsbrev stod det till och med att jag ville undvika kejsarsnitt. Tyvärr har man inte så mycket till val när man ligger i pinvärkar 3 dygn på raken och man bara öppnat sig 3 cm. Då är det fara för barnets liv och vare sig man vill det eller ej så åker man in på akut kejsarsnitt. :P
Lite "snodd på konfekten" kändes det som, men vad fan - ungen ska ju ut på ett sätt eller annat. Jag fick ett synligt märke på min kropp efter förlossningen, och det är jag stolt över! :]

Det jag fortfarande känner mig lite snopen över (förr var det bitter, men det är ett passerat stadium) är tiden efter att Isadora kom till oss. Jag ville ha den där drömtiden som många pratar om, då man flyger omkring på små rosa fluffiga moln med sin nya bebis. Mina moln var svarta.
Att få känna lycka över sitt första barns ankommande vore något väldigt härligt, men istället fick jag en förlossningsdepression. Men vet ni vad? Idag har jag en otroligt härlig relation med min dotter. Att hon är det finaste jag har är det ingen tvekan om. Jag älskar henne till månen och tillbaka helt enkelt. Hon har inte tagit någon "skada" utan älskar mig villkorslöst. Det är huvudsaken! :]


Från mage (vecka 27)..


.. till bebis (17 dagar).


Från tuffing...


... till första leendet.



Idag är hon världens busigaste, goaste, raraste, trotsigaste, bästaste unge i världen!

Du är det finaste vi gjort, Isadora.
Mamma och pappa älskar dig mer än livet.
anna_signatur

2 kommentarer:

Robin sa...

Älskar dig och vår underbara dotter! :)

Pethra sa...

så fint. <3