Pages

söndag 31 januari 2010

Mums mums.

Maten igår blev en succé och det är definitivt något som vi kommer att göra igen! Till middag blev det lövbiff med gratinerad potatismos, bearnaisesås och ruccola-sallad. Jag hade aldrig hört talas om gratinerad potatismos, och blev glatt överraskad. Mums!

Till efterrätt gjorde jag småländsk ostkaka med äpple, serverad med kesella vanilj och äpplemos. Receptet hittade Robin i kokboken från ICA som kom för nåt år sedan. Ostkakan innehåller rivna äpplen, keso, grädde och vetemjöl. Sjukt gott och dessutom snål i Viktväktar-mått.

På tal om Viktväktarna - i torsdags var jag där och hade sån hemsk ågren innan jag ställde mig på vågen. Det kändes inte alls bra efter alla helger med kalas osv. Men tametusan att min ångest byttes ut mot förvåning när jag fick se att jag gått ner 1,5 kilo! :]
Det betyder att jag gått ner allt jag gick upp under jul- och nyår. Allt som allt har jag nu gått ner 6.5 kilo och det både känns och syns! Är så mycket roligare att se sig i spegeln och att köpa kläder numera. På tröjor och linnen kan jag ha Medium igen, och det är underbart! :D


anna_signatur

Inga kommentarer: