Pages

lördag 2 januari 2010

Skolarbeten och nytt år.

Så var det då ett nytt år och nya löften. Eller?
Det var länge sedan jag avlade nyårslöften, mest för att det kändes dumt att säga saker som jag senare inte kunde infria. Istället för att få dåligt samvete över löften som inte hölls så säger jag som så att med det nya året så kommer jag att arbeta hårt i skolan och göra mitt bästa! Varken mer eller mindre.
I kväll har jag suttit i två timmar med ett projekt som ska vara klart nästa vecka, så jag måste erkänna att jag känner mig stolt över att ha gjort klart det så pass tidigt. Annars är jag väldigt duktig på att skjuta upp saker till dagen innan. ;P
Projektet är ett grupparbete i kursen Informationssökning och omvärldsanalys och handlar om finanskrisen. Min del handlar om bakgrunden och vilka aktörer som varit inblandade. Samtidigt som det varit ett rätt drygt arbete så måste jag erkänna att vissa saker varit väldigt intressanta. Allmänbildning är nyttigt och det har jag fått gott om! :]

Nyårsafton var alldeles perfekt. Inte massa tjo och tjim utan vi var ute i Kvicksund och åt en fantastisk god middag (svensk oxfilé med rotsaksgratäng och svamp) med god dryck och gott sällskap. Inga raketer i år och det är jag rätt glad över. Visst är det vackert med alla färger, men jag tänker samtidigt på alla rädda husdjur och bebisar som sover.

Jag har ju inte berättat om vad jag fått i julklapp! Minns inte allt, men här kommer en del iaf:
Presentkort på Kristallgrottan för att få ett lyxigt fot-spa.
Inglorius Basterds på blu-ray.
Snapsglas med tillhörande flaska att hälla spriten i.
Super Mario Bros-spel till Wii.
Pengar.

Och nu tycker inte Robin att jag ska sitta här mer, utan att jag ska spela Wii, så visst. ;]
anna_signatur

1 kommentar:

Lilian sa...

vira sov som en stock igenom fyrverkerierna. :)